فعال‌سازی مراکز جامعه‌پذیری در ۵ منطقه تهران/ پنج سوله کارآفرینی در منطقه ۲۰ پیش‌بینی شده است

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی گفت: ۵ مراکز جامعه‌پذیری در پایتخت فعال خواهند شد.

سیدمحمد نقیب، در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با اشاره به اینکه چرخه بازپروری نیاز به این امر دارد که تمام مراحل آن با دقت انجام شود، اظهار کرد: در تمام مراکز یاورشهر به موضوع کارآفرینی در این شش ماه توجه شده است و بسیاری از افراد آسیب‌دیده اجتماعی که در چرخه بازپروری قرار گرفته اند، مشغول به کار هستند. مجموعه‌هایی که برای کارآفرینی مددجویان هماهنگ کردیم تا افراد پس از خروج از مراکز خدمات اجتماعی در آن‌ها مشغول به کار شوند، نیز آماده همکاری هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر ظرفیت داریم، افزود: مددجویان را پس از مرخص شدن به محیط کار متصل می کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: اتفاق خوبی رخ داده است و مددجویانی که مرخص و به محیط کار خود متصل می‌شوند، قبل تر در مراکز خدمات اجتماعی درخصوص نحوه فعالیت در محیط کار آموزش دیدند.

نقیب با اشاره به اینکه فعالیت مددجویان مرخص شده در مجموعه‌هایی که هماهنگ کردیم؛ به خواست خود آن‌ها بستگی دارد، گفت: شاید تعدادی از مددجویان، فضای کاری خود را داشته باشند و یا در مجموعه‌ای دیگر بتوانند مشغول به کار شوند.

وی با تاکید بر اینکه درخصوص فاز دوم کارآفرینی مددجویان نیز برنامه‌ریزی کردیم و پنج سوله در منطقه ۲۰ پیش‌بینی شده است، بیان کرد: با شهرداری منطقه ۲۰ در شهرری که این سوله‌ها را در اختیار دارند، هماهنگ کردیم. این مجموعه برای مددجویانی که در مراحل دوم و سوم جذب شدند، در حال آماده‌سازی است.

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی با اشاره به اینکه مطلوب امر ما این است که هر مددجویی که دوره درمان شش ماهه خود را می‌گذراند؛ محل کار او مشخص باشد، ادامه داد: تمام برنامه‌های ما در حوزه کارآفرینی این است که بلافاصله پس از اتمام مراحل درمان مددجو، محل کار او را پیش‌بینی کرده باشیم.

وی با اشاره به اینکه اشتغال مددجویان؛ فاز سوم نیز دارد، اظهار داشت: به زودی ۵ مرکز جامعه‌پذیری افتتاح می‌شوند. این مراکز ظرفیت بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر خواهند داشت. مراکز جامعه‌پذیری در مناطق ۵، ۹، ۱۴، ۱۶ و ۲۱ فعال خواهند شد. هر یک از مراکز بین ۳۰ تا ۵۰ نفر ظرفیت خواهد داشت، منتهی بستگی به مکان و فضای مراکز جامعه‌پذیری دارد.

 نقیب در ادامه با اشاره به اینکه به صورت دائم در حال توسعه مراکز جامعه‌پذیری هستیم، بیان کرد: مددجویانی که مرخص می‌شوند، می‌توانند وارد مرکز جامعه‌پذیری شوند.

انتهای پیام/

۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 60609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =