تمرین تخلیه امن و اسکان اضطراری برای آمادگی در برابر زلزله برگزار می‌شود

تمرین تخلیه امن و اسکان اضطراری در روز دوشنبه ۱۶ مهرماه در محله پونک شمالی منطقه ۵ برگزار می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، به منظور افزایش آمادگی دستگاه های اجرایی و شهروندان در برابر سوانح طبیعی از جمله زلزله ، سلسله تمرین هایی در ابعاد محلی و منطقه‌ای برنامه ریزی شده که طی سال با محوریت ادارات مدیریت بحران و پدافند غیر عامل مناطق و همکاری دیگر دستگاه های امدادی، خدماتی و انتظامی برگزار می‌شود. از این رو تمرین تخلیه امن و اسکان اضطراری در روز دوشنبه ۱۶ مهرماه در محله پونک شمالی منطقه ۵ برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، برگزاری تمرین تخلیه امن و اسکان اضطراری ، یکی از ده ها نوع تمرین های مهم ارتقاء آمادگی در برابر زلزله است و اجرای آن در مقیاس محلی از یک سو موجب افزایش آمادگی شهروندان محله و از سوی دیگر تمرینی برای دستگاه های تخصصی امدادی و اضطراری محله خواهد بود تا آمادگی خود را نیز افزایش دهند.

تمرین تخلیه امن و اسکان اضطراری از حدود ساعت ۱۶ در بوستان شاهد محله پونک شمالی با حضور نیروهای سازمان آتش نشانی، جمعیت هلال احمر، اورژانس، راهور، سپاه، سرکلانتری دوم، گاز، آبفا، برق و مخابرات برگزار خواهد شد.

در این تمرین بیش از ۳۰۰ نیروی امدادی با تجهیزات عملیاتی به همراه ۵۰ نفر از نیروهای داوطلب واکنش اضطراری محله حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
کد خبر: 60617

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =