بازدید رایگان از خانه موزه‌های سیمین و جلال و اخوان ثالث به مناسبت روز ملی کودک

به مناسبت روز جهانی کودک بازدید از خانه‌موزه‌های سیمین و جلال و اخوان ثالث برای کودکان علاقه‌مند به موزه به همراه والدینشان درروزهای ۱۶ و ۱۷ مهرماه از ساعت ۱۰ الی ۱۷ رایگان می‌شود.

به گزارش شهر و به نقل ا ز روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران به مناسبت روز جهانی کودک بازدید از خانه موزه های سیمین و جلال و اخوان ثالث رایگان شد ،دکتر سید محمدناظم رضوی مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر و با تاکید بر لزوم آشناسازی کودکان با فرهنگ و تاریخ کهن ایران اسلامی گفت:روز جهانی کودک، فرصت مناسبی برای آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با میراث فرهنگی، هویت تاریخی و فرهنگ و تمدن ایران زمین است.

خانه موزه اخوان ثالث در نزدیکی خیابان زرتشت واقع شده است. حیاط کوچک آن به کوچه خجسته باز می شود و دارای باغچه هایی ست که در زمان حضور وی، بیشترین فضای حیاط را با درختان پر می نمود. این خانه، هر چند کم قدمت و کم آرایه است، بخاطر حضور شاعر پرآوازه ی معاصر ایران و ارزش اجتماعی و فرهنگی والایِ این حضور، در سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و در سال ۱۳۹۹،  به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در سی‌امین سال درگذشت ایشان مرمت و با نام خانه-موزه مهدی اخوان ثالث "خانه امید" در مردادماه همان سال افتتاح شد

گفتنی است  خانه موزه سیمین و جلال نیز در خیابان دزاشیب، خیابان رمضانی، کوچه سیمین دانشور، بن بست ارض، پلاک۱ و خانه موزه اخوان  ثالث در خیابان دکتر فاطمی، خیابان ششم، کوچه خجسته، پلاک ۳۱ واقع شده است.

انتهای پیام/

۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 60631

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =