برگزاری ویژه برنامه هفته جهانی فضا با شعار"فضا و تغییرات اقلیمی" 

ویژه برنامه هفته جهانی فضا با شعار« فضا و تغییرات اقلیمی»، چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ با حضور مدال‌آوران المپیاد جهانی نجوم ۲۰۲۴ برزیل در مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سلیمه رودکی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک گفت: هر سال انجمن هفته جهانی فضا موضوعی را برای این هفته (۱۳ تا ۱۹ مهر مصادف با ۴ تا ۱۰ اکتبر ۲۰۲۴ میلادی) انتخاب می‌کند تا تمام فعالیتها و رویدادهای صورت گرفته در جهان را پیرامون این شعار برنامه‌ریزی نماید. بر همین اساس شعار هفته جهانی فضا در سال ۲۰۲۴ "فضا و تغییرات اقلیمی" نامگذاری شده است.

او افزود: هفته جهانی فضا در سال پیش رو با تمرکز بر اتحاد قدرتمند بین فناوری فضایی و علوم آب و هوایی به دنبال آموزش عمومی، الهام بخشیدن و ایجاد ارتباطی موثر بین جامعه جهانی است به همین مناسبت مرکز علوم و ستاره شناسی تهران نیز همچون سنوات گذشته برنامه ای را در روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۷ الی ۲۲ برای عموم شهروندان و با حضور مدال آوران المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک ۲۰۲۴ (IOAA)برزیل در تالار کهکشان برگزار می کند.

رودکی عنوان کرد:  سخنرانی علمی، برپایی کارگاه نجوم و فضا برای کودکان، اجرای آزمایشگاه فیزیک ، اجرای گنبد آسمان نمای بادی، تقدیر و مصاحبه با مقام آوران المپیاد جهانی نجوم و رصد آسمان شب از برنامه های ویژه این همایش است.

گفتنی است این برنامه در سطح عمومی با هدف افزایش آگاهی عمومی و ترویج علم برگزار می شود و علاقه‌مندان می توانند به صورت رایگان جهت حضور در این برنامه به نشانی میدان قدس- خیابان دزاشیب-خیابان عمار-کوی شهید صالحی(عرفات)-شماره ی ۲۲-مرکز علوم و ستاره شناسی تهران مراجعه  و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینستاگرام و سایت مرکز علومsactehran.ir  و یا شماره تلفنهای ۹۶۰۲۷۶۵۲ و ۹۶۰۲۷۰۱۲ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: 60669

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =