درمانگاه جدید منطقه ۱۰ در خیابان قزوین ۲۴ آبان افتتاح می شود

شهر: درمانگاه شهرداری خیابان خوش به زودی به خیابان قزوین منتقل خواهد شد. این درمانگاه دارای امکانات ویژه تری خواهد بود.

حمید چوبینه، مدیرعامل شرکت شهرسالم شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر گفت: مرکز بهداشتی درمانی انتهای خیابان خوش و نزدیک بریانک در منطقه ۱۰ از فضای مناسبی برخوردار نبود و از این رو نیاز به فضای جدیدی داشت. بر همین اساس فضای مناسبی در خیابان قزوین توسط شهرداری منطقه آماده شده و انتقال درمانگاه فعلی از خیابان خوش به خیابان قزوین انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه کارهای اولیه انتقال این درمانگاه که ظرفیت های بهتر و توسعه یافته تر و تجهیزات به روز در بخشهای مختلف دندانپزشکی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه و عینک سازی دارد انجام شده و بر اساس برنامه ریزی های اولیه این درمانگاه در ۲۴ آبان افتتاح می شود، افزود: علاوه بر این در یکی از اضلاع ساختمان درمانگاه، مجوز ایجاد مرکز جراحی محدود درمان ناباروری دریافت شده  که ساختمان این مرکز جراحی نیز در حال آماده سازی است تا «مرکز درمان ناباروری رویش شهر سالم» در این مجموعه در آینده افتتاح شود.

مدیر عامل شرکت شهرسالم در پاسخ به این پرسش که چرا شهرداری تهران برخلاف اکثر نهادها و ارگانها  بیمارستانی ویژه این نهاد ندارد، توضیح داد: سیاست شهرداری تهران استفاده از همه ظرفیت ها و امکانات شهر است؛ اگر یک بیمارستان داشته باشیم فقط در یک نقطه می تواند سرویس درمانی ارائه کند ولی وقتی از تمام ظرفیتها خرید خدمت می کنیم، از دهها بیمارستان و مراکز درمانی بهره مند می شویم.

چوبینه اضافه کرد: ترجیح شهرداری این است که در سطح اول ارائه خدمت، کلینیک ها و مراکز درمانی در مناطق مختلف برای کارکنان خود و سایر شهروندان ایجاد کند. علاوه بر این باید این نکته را در نظر داشت که هزینه بیمارستان داری بسیار زیاد است بنابراین شهرداری به جای این کار و برای سطوح بالاتر برای کارکنان خود نیز از بیمارستان های خوب تهران خرید خدمت می کند.

او در ادامه درباره روند رسیدگی به مبتلایان کرونا در بین کارکنان شهرداری تهران عنوان کرد: از همکارانی که علامت دار می شوند در اسرع وقت آزمایش گرفته شده و دستور جداسازی آنها صادر می شود. در بخش های مختلفی مانند اورژانس، پزشکان درمانگاه ها و تیم سلامت روان مراقبت های لازم از این افراد تا بهبودی کامل آنها انجام می شود.

چوبینه در پایان یادآور شد: به صورت کلی باید سیاست کلی شهر و کشور به گونه ای باشد که سبب شود زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود چرا که آمارها به شدت در حال افزایش است و وقتی مردم بنا به شرایط شغلی و برنامه های مختلف در مواجهه با یکدیگر هستند این زنجیره قطع نمی شود و روز به روز درصد آمار فوتی ها و مبتلایان بیشتر می شود.

خبرنگار: علی سی پی

۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۳
کد خبر: 6073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =