۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 6078
واردات ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس یورو ۵

شهر: تامین منبع مالی برای اورهال هشت هزار اتوبوس و واردات یک هزار دستگاه اتوبوس از خارج از ایران برای تامین نیاز کلانشهرها در بخش حمل و نقل عمومی از مهم ترین تصمیماتی بودند که در نشست میان شهرداران کلانشهرها و معاون اول رئیس جمهوری گرفته شد.

کمال مرادی، دبیر مجمع کلانشهرهای ایران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره جزییات نشست شهرداران کلانشهرها با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری توضیح داد: مباحث مهمی درباره مشکلات و چالش‌های کلانشهرها مانند حمل و نقل عمومی و تغییر وضعیت کارکنان شهرداری ها در این نشست مطرح و بررسی شد.

به گفته او؛ در بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش اتوبوسرانی چه شهرداری های کلانشهرها و چه بین شهری دو تصمیم مهم درباره اورهال کردن اتوبوس‌ها گرفته شد؛ به این ترتیب که مقرر شد ۵۰ درصد هزینه اورهال کردن اتوبوس‌ها بر عهده دولت و ۵۰ درصد دیگر شهرداری ها از طریق بخش خصوصی تامین شود.

او با بیان اینکه این تصمیم برای هشت هزار اتوبوس که نیاز به اورهال دارند گرفته شد، گفت: در بخش دیگر هم قرار شد بدون صرف ارز دولتی اجازه داده شود حدود یک هزار دستگاه اتوبوس برای کلانشهرها به کشور وارد شود. درواقع واردکننده‌های بخش خصوصی این کار را انجام خواهند بدون اینکه ارز دولتی هزینه شود تا در این صورت بانک مرکزی هم مخالفتی نکند.

مرادی ادامه داد: اتوبوسها دست دوم هستند اما یورو پنج دارند درواقع نو محسوب می شود. بخش دیگر نیاز کلانشهرها به اتوبوس هم قرار است از سوی تولیدکنندگان داخلی خودرو تامین شود.

دبیر مجمع کلانشهرهای ایران با اشاره موارد دیگر مورد بررسی در این نشست گفت: درباره تعیین تکلیف نیروی انسانی شهرداری‌های که شرکت هستند هم مقرر شد سازمان امور استخدامی ظرف ۲ هفته تغییر وضعیت نیروها را بررسی کنند.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 6078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =