جهش زیرساخت‌های حمل‌ونقل ناشی از حرکت جهادی و متفکرانه شهردار تهران است/ لزوم اصلاح اختیارات قانونی شهرداری‌ها

شهردار زنجان گفت: شهرداری‌های کشور امروزه نیازمند یک بازبینی در بحث قوانین کشوری هستند چرا که اختیارات شهرداری‌ها با وظایف و تکالیف‌شان همخوانی ندارد.

علیرضا فیروزفر شهردار زنجان در حاشیه بازدید از غرفه شهرداری تهران در نمایشگاه شهر پایدار کیش به خبرنگار شهر گفت: رویدادها محل تبادل و عرضه اطلاعات و تجارب هستند و مشارکت‌کنندگان می‌توانند بهره مناسبی از آن داشته باشند. مشارکت خوبی در نمایشگاه شهر پایدار صورت گرفته و نشان می‌دهد که توسعه پایدار با حالت موزونی در برنامه همه شهرها قرار دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران یک جهش را شروع کرده، افزود: بعد از دو دوره جهش در زیرساخت‌های شهری در دوره‌های مدیریتی آقای قالیباف، در این دوره از مدیریت شهری نیز شاهد هستیم جهش خوبی در حوزه‌های زیرساختی شهر مانند ناوگان حمل و نقل عمومی صورت گرفته است و این جهش حاصل یک حرکت جهادی، متفکرانه و با پشتیبانی مناسب است و نشان از عملکرد یکپارچه شهرداری تهران دارد و باید از این حرکت جهشی شهرداری تقدیر کرد.

فیروزفر افزود: نکته مهم قابل ذکر درباره عملکرد شهرداری در بحث توسعه و تامین ناوگان حمل و نقل عمومی و اقدام جهشی در این حوزه این است که این حرکت جهشی در حال تعمیم به همه شهرداری های کشور و به ویژه کلانشهرهای عضو مجمع کلانشهرهای کشور است.

شهردار زنجان ادامه داد: باید از حضور موثر شهرداری تهران در این نمایشگاه تقدیر کرد، چرا که با عرضه خالصانه اطلاعات، نگین نمایشگاه شهر پایدار است.

وی با تأکید بر اینکه ساختار شهرداری‌های کشور،  نیازمند اصلاح است، توضیح داد: بیش از ۷۰ درصد مردم ایران شهرنشین هستند و شهرداری‌ها در خط مقدم خدمات‌رسانی به بخش عمده ای از مردم کشور ‌قرار دارند و به نوعی در کلیه امور شهروندان دخالت مستقیم دارند. بنابراین این سازمان باید هم به صورت داخلی ویژه باشد و هم در سطح کلان دارای یک سازمان و نظام ویژه باشد.

فیروزفر با بیان این مطلب که شهرداری‌های کشور امروزه نیازمند یک بازبینی در بحث قوانین کشوری هستند، عنوان کرد: اختیارات شهرداری‌های کشور با وظایف و تکالیف‌شان همخوانی ندارد. البته شاید در شهرداری‌ تهران بخش کوچکی از این مشکل حل شده باشد اما همچنان مشکلات جدی در این بخش وجود دارد. بنابراین اگر به دنبال ارائه خدمات بهینه به مردم در شهرها هستیم باید به دنبال بازبینی در قوانین، اختیارات، تکالیف و مسئولیت‌های شهرداری‌های کشور باشیم. در واقع این پیامی به مسئولان کشور است که شهرداری‌ها را به عنوان خط مقدم خدمات رسانی دریابند.

شهردار زنجان در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها نیازمند توجه هستند البته نه به لحاظ تأمین مالی، چرا که شهرداری‌ها با سیاست‌های داخلی خود می‌توانند تامین مالی داشته باشند ولی مشکل آنها عدم تطابق تکالیف، مسئولیت‌ها و اختیارات‌شان است.

انتهای پیام/

۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱
کد خبر: 60781

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =