حضور ۲۰ شهرداری کشور در دومین نمایشگاه «شهر پایدار»/ حضور شهرداری تهران با عنوان «خانه شهر»

معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران درباره حضور شهرداری تهران در نمایشگاه بین‌المللی شهر پایدار در کیش توضیحاتی ارائه کرد.

حامد احسان‌بخش، معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درباره حضور شهرداری تهران در نمایشگاه «شهر پایدار» در جزیره کیش اظهار کرد: شهر تهران مانند بسیاری از شهرهای دیگر جهان با چالش‌های متفاوت مرتبط با حوزه توسعه پایدار شهری مانند ترافیک، آلودگی هوا، مشکلات تامین آب، مسائل زیست‌محیطی، تخریب محیط زیست و مشکلات مرتبط با مدیریت پسماند، بحران مسکن و تحمل ناپذیری گرمای شهر روبرو است. این مسائل تأثیر مخربی بر کیفیت زندگی شهروندان و تداوم فعالیت صنایع دارد و نمایشگاه شهر پایدار بر اساس این محورها و حل مشکلات این حوزه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در رویداد بین‌المللی شهر پایدار، ۲۰ شهرداری کشور حضور دارند، افزود: نمایشگاه بین المللی شهر پایدار با محورهای اصلی حوزه مدیریت شهری هوشمند، یکی از بزرگترین گردهمایی‌های مشترک ارگان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی است که نقش بسیار مهمی در توانمندسازی شهرنشینی امروز و تصمیم‌گیری بهتر خدمات دهندگان و مدیریت شهری و ارائه مطلوب خدمات نوین شهری دارد.

احسان‌بخش ادامه داد: بر همین اساس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، هماهنگی‌های لازم را با دبیرخانه نمایشگاه برای حضور سازمان‌ها و شرکت‌های مرتبط با توسعه پایدار شهری شهرداری تهران در دومین نمایشگاه بین المللی شهر پایدار انجام داد. امیدواریم که این نمایشگاه بتواند ارتقای سطح آگاهی علمی منطبق با جهت‌گیری‌های مدیریت توسعه شهری را در پی داشته باشد و شاهد استفاده از دستاوردهای این نمایشگاه در مدیریت شهری باشیم.

معاون مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران اضافه کرد: این نمایشگاه علاوه بر بخش‌های اصلی مرتبط با محورها و اهداف در نظر گرفته شده، همایش سرمایه گذاری و تأمین مالی پایدار را نیز به صورت همزمان برگزار می‌کند. علاوه بر این بخش‌هایی مانند کارگاه‌های آموزشی، پنل‌ها و گفتگوهای تخصصی، برنامه‌های جانبی از جمله سخنرانی افراد صاحب‌نظر در حوزه پایداری، پاویون‌ها و جلسات قراردادهای تجاری و رونمایی از محصولات فناوری‌های نوین پایداری از بخش‌های ارزشمند در جهت اهداف تعاملی این نمایشگاه است.

وی یادآور شد: در این نمایشگاه، غرفه مدیریت شهری تهران با نام "خانه شهر" طراحی شد و از ساعات اولیه شروع نمایشگاه فعالیت خود را شروع کرده است.

گفتنی است؛ مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی شهر پایدار، عصر دیروز -۱۷ مهرماه ۱۴۰۳- با حضور علی آقامحمدی رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار شده است و این نمایشگاه تا بیستم مهرماه ادامه دارد. همچنین ساعات حضور برای بازدیدکنندگان از ساعت ۱۶ الی ۲۲ خواهد بود.

انتهای پیام/

۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 60718

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =