اساس فعالیت‌های شهرداری با محوریت مردم تعریف شده است

دیدار رئیس دبیرخانه راهبری مشارکت‌های محله‌ای شهر تهران با شهروندان و نمازگزاران مسجد سیدالشهدا(ع) در محله تهرانپارس شرقی منطقه ۴ برگزار شد.

به گزارش شهر، محمدعلی حیدری، رئیس دبیرخانه راهبری مشارکت‌های محله‌ای شهر تهران در حاشیه بیست و یکمین پویش قرار خدمت که امروز -نوزدهم مهرماه ماه ۱۴۰۳- در منطقه ۴ پایتخت انجام شد، با حضور در مسجد سیدالشهدا(ع) در محله تهرانپارس شرقی منطقه ۴ با شهروندان این منطقه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدعلی حیدری رئیس دبیرخانه راهبری مشارکت‌های محله‌ای شهر تهران در این دیدار صمیمی با اشاره به نقشه راه شهرداری تهران در دوره ششم مدیریت شهری گفت: مدیریت‌ شهری دوره ششم براساس برنامه چهارم توسعه شهر تهران و با محور قرار دادن حکمرانی مردم‌محور، گام‌های موثری را برداشته است.

وی با اشاره به تحول روحی و نرم‌افزاری شهر، افزود: ایجاد نشاط جمعی در فضای شهری و بزرگداشت مناسک و شعائر ملی و دینی از جمله کلان پروژه‌هایی بود که تهران را از حالت راکد خارج کرد.

حیدری شهر تهران را الگو و پرچم‌دار شهرهای کشور شمرد و اظهار کرد: اقدامات موثری از جمله «جشن غدیر» که در این دوره مدیریت شهری تهران پیاده شده، امروز الگوی سایر شهرها و کلانشهرهای کشورمان نیز قرار گرفته است.

رئیس‌ دبیرخانه راهبری مشارکت‌های محله‌ای شهر تهران با اشاره به عزم مدیریت شهری به مردمی‌سازی اداره شهر گفت: طرح «من شهردارم» تجلی اراده شهروندان در تصمیم‌سازی و حتی تصمیم‌گیری برای اداره است که مستقیما نظرات شهروندان در مقیاس محله گردآوری و اقدام شد.

وی با تاکید به تغییر نگرش شهرداری تهران نسبت به ساماندهی معتادان متجاهر، عنوان کرد: شهرداری تهران با تشکیل قرارگاه آسیب‌های اجتماعی همه دستگاه‌ها و نهادها را برای اولین بار تجمیع و گام بزرگی در راستای ساماندهی معتادان متجاهر برداشت.

حیدری با تاکید بر برکات حضور و مشارکت مردم در فرآیند تصمیم‌گیری و  اداره شهر، گفت: در دوره مدیریت شهری ششم، اصل فعالیت‌ها با محوریت مردم تعریف شده است. هر موقعی که مردم وارد عرصه شده‌اند، گره‌ها باز شده و امور در بهترین شرایط خود انجام شده است.

رئیس دبیرخانه راهبری مشارکت‌های محله‌ای شهر تهران با تشریح فرآیند استقرار اعضای هیات امنای ٣۵٢ محله تهران براساس نظام‌نامه مشارکت‌های محله‌ای شهروندان، گفت: اعضای *هیات امنای محلات شهر* نیز در راستای تقویت و جلب هرچه بیشتر مشارکت‌های مردمی در محلات شهر مستقر شده‌اند که موضوعات و مسائل محله را سراها دنبال می‌کنند.

در انتهای این دیدار مسائل، مشکلات و نیازهای شهروندان با حضور شهردار ناحیه و مسئولان منطقه ۴، مورد بررسی و در اولویت اقدام قرار گرفت.

انتهای پیام/

۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲
کد خبر: 60801

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =