رویکردهای اجتماعی و فرهنگی شهرداری معناگرا است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته محیط زیست مجلس دوازدهم از ایجاد تحول در نگاه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی در برنامه‌های مدیریت شهری خبر داد و این نگاه را عاملی برای توسعه متوازن پایتخت در عرصه‌های گوناگون دانست. 

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سمیه رفیعی در جریان بازدید از غرفه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در دومین نمایشگاه تخصصی شهر پایدار که از ۱۷ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کیش در حال برگزاری است، افزود: شهرداری درسال های اخیر رویکرد معنا گرایانه فرهنگی را در کالبد شهر و در قالب اجرای رویدادهای مختلف دنبال کرده است. چنین سیاستگذاری هایی منجر به تحول فرهنگی در شهر شده است و این موضوع را می توان زیر پوست شهر احساس کرد. 

وی با اشاره به حضور مجموعه های موثر فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نمایشگاه ، اضافه کرد: ایجاد نشاط و شادابی در عرصه های اجتماعی و احیای فضاهای کمتر استفاده شده با اجرای برنامه در این مراکز در کنار توجه به احیای بافت های تاریخی و توسعه خانه موزه ها از موضوعاتی است که شهرداری در حوزه فرهنگی آن را دنبال کرده است. 

رفیعی به عملکرد شرکت توسعه فضاهای فرهنگی اشاره و با مثبت ارزیابی کردن اقدامات انجام شده از سوی این شرکت گفت: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی اقدامات ارزنده ای را در مسیر احداث مراکز فرهنگی، فرهنگسراها، خانه موزه ها و اماکن فرهنگی در دست اجرا دارد که بسیاری از شهروندان و حتی مسئولان اطلاعی از آن ندارند. کارکرد این شرکت دارای اهمیت زیادی در حوزه تامین سرانه های فرهنگی و اجتماعی است و می توان از توانمندی کارشناسان و متخصصان شرکت در راستای تامین حداکثری سرانه های فرهنگی و اجتماعی تهران استفاده کرد. 

نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی به حضور شرکت برج میلاد در نمایشگاه توسعه پایدار کیش اشاره کرد و با بیان اینکه کارکردهای اجتماعی و فرهنگی برج میلاد در دوره جدید متحول شده است، اظهار داشت: برج میلاد در دوره کنونی مدیریت شهری تنها به عنوان یک سازه گردشگر پذیر مورد توجه قرار ندارد بلکه در دوره جدید مدیریت شهری اجرای تم‌ پارک های موضوعی مانند سرزمین تمدن ها که فلسفه و تفکر فاخری را دنبال می کرد در این مجموعه به برج میلاد کارکردی فرهنگی و اجتماعی پررنگی بخشیده است. 

گفتنی است در نمایشگاه توسعه پایدار در کیش، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در قالب دو شرکت برج میلاد و توسعه فضاهای فرهنگی و نیز ستاد گردشگری حضور دارد.

انتهای پیام/

۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۹
کد خبر: 60813

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =