ساخت یک موزه در هر منطقه تهران در برنامه

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: بناست که در هر منطقه شهرداری، حداقل یک موزه داشته باشیم. همچنین در مجموعه ایوان ری شهربازی معارفی هم در حال آماده‌سازی است چرا که جای یک شهربازی مفهومی در شهر تهران خالی بود.

امیر قاسمی، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در حاشیه بازدید از نمایشگاه شهر پایدار در جزیره کیش، در گفت‌وگو با خبرنگار شهر اظهار کرد: حضور شهرداری تهران در این محافل در ترویج اقدامات و توسعه شهرها مفید خواهد بود چرا که از اقدامات شهرداری تهران در سایر شهرهای کشور الگوبرداری می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوع گردشگری امروزه به صورت خاص در شهرهای دنیا مورد توجه است، افزود: ما باید در کشور به جایی برسیم که از موضوع نفت مستقل شویم و اقتصادمان را بدون در نظر گرفتن منابع نفتی پیش ببریم. به طوری که باید ارزآوری را بدون در نظر گرفتن منابع نفتی دنبال کنیم. یکی از حوزه‌هایی که می تواند ارزآوری ایجاد کند موضوع گردشگری است که در دنیا به یک صنعت ارزآور تبدیل شده است.

قاسمی با تاکید بر اینکه داشته های شهر تهران در هیچ کشوری وجود ندارد، ادامه داد: تهران نیز شهری است که با هیچ شهری در دنیا قابل مقایسه نیست؛ شهری که اقلیم شمالی با جنوبی آن متفاوت است. موزه ها، کاخ ها، تاریخ و هویت آن مثال زدنی است چرا که تاریخ و قدمت این شهر به ۷ هزار سال قبل بر می‌گردد بنابراین باید آن را در دنیا معرفی کنیم.

قاسمی با اشاره به اینکه تلاش ما این است که شهر تهران را به عنوان مقصد گردشگری معرفی کنیم، ادامه داد: در سه سال گذشته اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورده و ما شاهد هستیم در ایام تعطیلی شهروندان بسیاری، گردشگری و اماکن تفریحی و تاریخی تهران را به سفر به شهرهای شمالی ترجیح می‌دهند و در تعطیلات، برج میلاد، موزه ها، مجموعه گردشگری عباس آباد و کاخ ها مورد استقبال شهروندان زیادی قرار می گیرند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران اضافه کرد: امسال شورای اسلامی شهر تهران اعتبارات خوبی برای موضوع گردشگری در نظر گرفته، اعتباراتی که‌ در گذشته اختصاص داده نمی شد و در شرکت توسعه فضای فرهنگی، این اعتبارات در بحث نگهداری اماکن و فعال کردن پروژه ها هزینه می‌شود.

وی عنوان کرد: بناست که در هر منطقه شهرداری، حداقل یک موزه داشته باشیم. همچنین در مجموعه ایوان ری شهربازی معارفی هم در حال آماده سازی است چرا که جای یک شهربازی مفهومی در شهر تهران خالی بود.

قاسمی در پایان در خصوص آخرین وضعیت تبدیل ستاد گردشگری به سازمان توضیح داد: اساسنامه، چارت و وظایف سازمان در مرحله بررسی کمیسیون فرهنگی شورا است و طی همین هفته ها به صحن شورا برای بررسی و رای گیری می آید. تهران نیاز به یک محور در حوزه گردشگری دارد و محور آن هم سازمان گردشگری و مراکز تفریحی است تا همه داشته‌ها در حوزه گردشگری تجمیع و با یک سیاست گذاری واحد خوراک بگیرند.

انتهای پیام/

۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱
کد خبر: 60819

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =