سلسله همایش‌های شهروند متعالی برگزار شد

نخستین همایش شهروند متعالی منطقه ۱۰در پاییز سال جاری با حضور اعضای انجمن اولیا ومربیان مدارس منطقه در سالن شهید غنی پور معاونت امور اجتماعی وفرهنگی برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰،《اسماعیل عربلو》 معاون امور اجتماعی و فرهنگی دیار امام هادی(ع) در خصوص برنامه های شهرداری تهران برای موضوعات آموزش‌های شهروندی گفت:  سلسله آموزش های هدفمندی در معاونت امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری تهران برای اقشار مختلف جامعه برنامه ریزی و تبیین شده است که شهروند متعالی یکی از سر فصل های این برنامه ها است.

وی به اجرای برنامه‌های آموزشی وبهره گیری از چندین روش آموزشی مرتبط با محله‌های مختلف اشاره کرد و گفت: آموزش ترکیبی، آموزش حضوری وغیر حضوری، آموزش مستقیم و غیر مستقیم وهمچنین آموزش مجازی از جمله روش‌هایی است که در توسعه ساکنان پایتخت و فراگیری آموزش های شهروندی برای تحقیق شهروند متعالی استفاده می شود.

وی به برگزاری همایش شهروند متعالی به عنوان یکی از آموزش‌های حضوری در قالب همایش پرداخت و گفت: هدف از برگزاری سلسله همایش های مختلف شهروندی، شکل گیری شهروندی است که ضمن توجه به حقوق انسانی، به تکالیف دینی خود نیز توجه داشته باشد و همزمان در این دو موضوع مهم رشد و توسعه داشته باشد.

عربلو شهروند متعالی شهروندی تکلیف گرا دانست که ضمن آگاهی از وظایف خود در قبال شهر، نیاز به کنترل و نظارت بابت عدم انجام قوانین نداشته و قانونمند باشد.

وی از اجرای شهردار مدرسه و شهر دوستدارکودک به عنوان برنامه هایی با محوریت کودکان و نوجوانان اشاره کرد که علاوه بر تمرین مسئولیت، مشارکت پذیری را فرا می گیرند و همچنین در سلسله همایش های شهروند متعالی، علاوه بر کودکان و نوجوانان، اولیای دانش آموزان و پدران و مادران نیز تنها به آموزش های مدارس اکتفا نکرده و خود نیز به تربیت فرزندان خود می پردازند.

گفتنی است در این همایش اسماعیل عربلو معاون امور اجتماعی و فرهنگی، فاطمه طوسی رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه ۱۰ به همراه جمعی از مدیران منطقه ای حضور داشتند و حسنعلی میرزابیگی، پیرامون موضوعات آموزش در خانه و مدرسه وهمچنین نقش خانواده در شکل گیری شهروند متعالی مطالب مبسوطی بیان کرد.

انتهای پیام/

۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 60849

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =