تحلیل برنامه‌ریزی و رشد گردشگری شهری با توجه به ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی شهر ری حائز اهمیت است

نشست مشورتی بررسی طرح جامع گردشگری قبله تهران با حضور شهردار منطقه ۲۰ و مدیر گروه مطالعات امور مناطق مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۰؛ در این جلسه که با حضور مریم ابهری مدیر گروه مطالعات امور مناطق مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، معاونین، مدیر روابط عمومی و رئیس اداره خدمات آموزشی و بهسازی سازمان منطقه ۲۰ و مجری طرح جامع گردشگری قبله تهران برگزار شد، رضا شنگی بر اهمیت تحلیل برنامه ریزی و رشد گردشگری شهری با توجه به ظرفیت های تاریخی و فرهنگی شهر تاریخی ری تاکید کرد.

شنگی ضمن تبریک ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، با اشاره به هم افزایی دستگاه های حوزه گردشگری در شهرری برای تحقق هرچه بیشتر اهداف این طرح گفت: استفاده از ظرفیت نخبگان و ری شناسان بومی و برگزاری جلسات تخصصی به منظور بررسی نقطه نظرات آنان در اجرای طرح جامع بسیار موثر است.

وی افزود: بهره گیری از ظرفیت بالای گردشگری صنعتی ری، از جمله شهرک شمس آباد که از بزرگترین و فعال ترین شهرک های صنعتی کشور است و همچنین استفاده از ظرفیتهای اطراف شهرری مانند کانال ۸۰ هکتاری عشق آباد، بقعه شیخ کلینی و امامزاده حسین(ع) از جمله مواردی است که باید در این طرح مورد توجه قرار گیرد.

شهردار منطقه ۲۰ ادامه داد: در حوزه بازآفرینی مردم، با توجه به برخورداری از پیشینه تاریخی گران بها در شهرری، می توان به احیای سنت های از یاد رفته توجه کرده و آداب و رسوم قدیمی را احیا کرد.

انتهای پیام/

۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 60857

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =