برگزاری مراسم قصه‌گویی و عروسک‌گردانی در بیمارستان کودکان بهرامی

همزمان با هفته ملی کودک و با هدف ایجاد شادی در کودکان بستری، مراسم عروسک‌گردانی و قصه‌گویی در بیمارستان کودکان بهرامی برگزار شد

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، به مناسبت هفته ملی کودک، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۳ به همراه رئیس اداره آموزش شهروندی و تیم اعزامی شهرداری منطقه ۱۳ برای اجرای قصه‌گویی و عروسک‌گردانی به بیمارستان فوق تخصصی کودکان بهرامی رفتند.
این برنامه با شعار «شادی ساختنی است» روز پنج‌شنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۳ و همزمان با آغاز هفته ملی کودک در بخش‌های مختلفی از بیمارستان بهرامی به منظور ایجاد شادی و امیدآفرینی در کودکان بیمار و بستری، اجرا شد.
مراسم قصه‌گویی، اجرای گروه موزیک و عروسک‌گردانی برای کودکان بستری در بخش‌های بیمارستان و همچنین کودکان مراجعه کننده به درمانگاه بیمارستان برگزار  شد.
کودکان با لباس محلی اقوام مختلف کشورمان در این محفل صمیمانه حضور پیدا کردند  و به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری پرداختند.
با توجه به هماهنگی با مدیریت بیمارستان و تهیه آمار بیماران به کلیه کودکان بیمارستان هدیه ای به رسم ادب و یادگاری  اهدا شد.
عکس های یادگاری کودکان ، خانواده ها، کادر درمان با این عروسک ها از ویژه برنامه های این بازدید بود.
علی اصغر ژولیده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۳ با بیان اینکه،برنامه‌های هفته ملی کودک ۱۴۰۳ با شعار «برای کودکان، برای آینده» در منطقه ۱۳ برگزار شد، گفت: همزمان با هفته کودک،  اداره آموزش‌های شهروندی منطقه ۱۳ با برنامه‌ریزی‌های خود، برنامه‌های متنوع و جذابی را برای رده‌های سنی کودک اجرایی کرد.
وی با بیان اینکه غرفه «مادر  و کودک » از ۱۴ تا ۲۰ مهر  از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در بوستان لاله تهران میزبان خانواده ها بود.افزود:  کارشناسان، مشاوران و متخصصین حوزه کودک در این غرفه حضور داشتند و تلاش خود را کردند تا بهترین خدمات را در اختیار مادران و کودکان قرار دهند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۱۳ ادامه داد: در غرفه «مادر  و کودک » خدمات مشاوره‌ای و پاسخ‌گویی به پرسش‌های خانواده‌ها مبتنی بر رشد خلاقانه کودکان و بازی‌های متنوع در کنار مادران خود با حضور نویسنده کتاب های کودک ارائه شد.
وی در خصوص دیگر برنامه های این منطقه گفت: جشن بزرگ مردمی هفته ملی کودک با حضور کودکان و نوجوانان منطقه مورخ ۱۷ مهرماه محله دوستدار کودک این منطقه واقع در فلکه دوم نیروی هوایی  برگزار شد.
به گفته وی، نمایش عروسکی، نمایش خلاق، اجرای گروه‌های هنری، سرود و مسابقه و اهدای هدایا و جوایز به کودکان منتخب و برگزیده مسابقات از جمله برنامه‌های منطقه۱۳ در هفته ملی کودک است.
ژولیده ادامه داد: زمینه سازی برای توجه بیشتر جامعه به اهمیت دوران کودکی، ویژگی‌ها، نیازها، خواسته‌ها و حقوق کودکان و ارتقای کیفیت زندگی آنان، ارتقای جایگاه کودکان و نوجوانان، ایجاد نشاط آفرینی و امیدبخشی به نسل آینده و برخورداری افراد بیشتری از مخاطبان از ظرفیت‌های محله دوستدار کودک از جمله اهداف برنامه‌های امسال منطقه ۱۳ در هفته ملی کودک است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۳ خاطر نشان کرد: با هماهنگی اداره آموزش شهروندی منطقه ۱۳ کودکان از ساختمان های مرتبط با مدیریت شهری بازدید و همچنین جوایزی نیز از سوی شهرداران نواحی به کودکان اهدا شد.
 وی با بیان اینکه، جشن بزرگ هفته ملی کودک در محله دوستدار کودک منطقه ۱۳، با شعار «برای کودکان، برای آینده» روز ۱۷ مهرماه برگزار شد، ادامه داد:نمایش عروسکی، نمایش خلاق، اجرای گروه‌های هنری، سرود و مسابقه و اهدای هدایا و جوایز به کودکان منتخب و برگزیده مسابقات از جمله برنامه‌های منطقه۱۳ در هفته ملی کودک است.

مهرداد احمدی، رئیس اداره آموزش شهروندی منطقه ۱۳ به برپایی گذرکودک ویژه هفته جهانی کودک در ناحیه۳ منطقه  اشاره کرد و یادآور شد: اداره اجتماعی فرهنگی ناحیه۳ با مشارکت و همکاری سرای محله امامت این ناحیه مقارن با هفته جهانی کودک و همزمانی آن با هفته نیروی انتظامی برنامه جشن کودکان زیر ۶ سال مهد کودک و پیش دبستانی با عنوان گذر کودک با حضور رئیس کلانتری ۱۲۸ تهران نو ، رئیس و کارشناسان اداره اجتماعی فرهنگی ناحیه ۳ و مدیر و کارکنان سرای محله امامت در بوستان  شورا با هدف ایجاد روحیه شادابی و نشاط دربین کودکان و آموزش نکات هشدارهای امنیتی و پلیسی برپا شد.                                                                                                                                                  
در طی این برنامه کودکان و خردسالان ضمن آشنائی با پلیس از برنامه شاد موزیکال لذت بردند این برنامه در جهت فرهنگ سازی و مانوس بودن کودکان خردسال با نیروهای پلیس برگزار شد در پایان مراسم ضمن ملاقات و دیدار نونهالان با رئیس کلانتری ۱۲۸ تهران نو از نزدیک با خودروی پلیس آشنا شدند و به رسم یادبود هدایائی در جهت ترغیب و تشویق به کودکان اهدا شد. لازم به ذکر است هدیه ای هم از سوی این کودکان مهد کودک و پیش دبستانی به نمایندگی از سوی شهرداری به رئیس پلیس کلانتری اهدا شد.

انتهای پیام/

۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶
کد خبر: 60860

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =