اجرای طرح نوماند در خیابان شهید احمد قصیر

اجرای طرح نوماند پس از ارائه آموزش‌های مقدماتی و مورد نیاز برای مراکز دولتی، تجاری و اداری؛ این‌بار این طرح در محور خیابان‌های ۱۷ و ۱۹ به خیابان شهید احمد قصیر در ناحیه ۵ رسید.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ تهران، محمد علوی زاده شهردار ناحیه ۵ توجه شهروندان به مدیریت زباله‌های مراکز اداری و تجاری را مهم دانست و گفت: رفتارسازی شهروندان در مدیریت زباله‌ و تفکیک پسماند؛ رکن کلیدی و تضمین کننده موفقیت اجرایی کلان پروژه تحولی نوماند شهرداری تهران است.

علوی زاده به ویژگی های کالبدی ناحیه و وجود سرمایه انسانی متخصص در سطح اداری و اجرایی شهرداری ناحیه ۵ اشاره کرد و افزود: با توجه به این امتیازات و عملکرد شهرداری ناحیه در طرح برداشت ۳۶۰ درجه، اجرای موفق طرح نوماند با هدف تفکیک پسماند در مبدا در کاربری های اداری و تجاری می تواند به شکل گیری یک الگوی موفق برای شهرداری تهران و شهرداری های کشور منجر شود.

در این راستا پس از بازدید فیاض، مدیر کل هماهنگ و نظارت امور مناطق شهرداری تهران از محور شهید احمد قصیر مقرر شد در این ناحیه برنامه ای بدین منظور با درنظر گرفتن ظرفیت های موجود تدوین، ارائه و سپس اجرایی شود.

شهردار ناحیه۵ ادامه داد: ایجاد بستر تغییر در الگوهای رفتاری برای کاهش پسماند، استفاده مجدد از مواد و تفکیک از مبدأ، بهره‌مندی از آموزه‌های فرهنگ اسلامی ایرانی، فعالیت‌های گسترده آموزشی و اطلاع‌رسانی در حوزه پسماند با محوریت کاهش تولید زباله، آبگیری و کم حجم‌سازی پسماند از شاخص های مهم در اجرای اثربخش این طرح به شمار می‌آید.

در این راستا پس از آموزش های لازم توسط آموزشگران بازیافت؛ مخازن بر مبنای برآورد هر واحد در سطح خیابان توزیع و این واحدها پس از آموزش و نصب اپلیکیشن نوماند و تعیین ساعات جمع آوری توسط ماشین های تحویل بازیافت آماده الگوسازی برای شهروندان می شود.

لازم به ذکر است خیابان های ۱۷ و ۱۹ شهید احمد قصیر به دلیل ویژگیهای کالبدی برای اجرای این طرح انتخاب شده و دارای حدود ۴۱۰ پلاک تجاری اداری و مسکونی است.

انتهای پیام/

۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۶
کد خبر: 60875

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =