تونل‌های اتصال بزرگراه شهید خرازی به همدانی، طرح برتر بتنی شناخته شد

پروژه تونل‌های اتصال بزرگراه شهید همدانی به بزرگراه شهید خرازی، به عنوان طرح برتر بتنی در بیست و دومین همایش روز بتن برگزیده شد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه بیست و دومین همایش روز بتن و شانردهمین کنفرانس ملی بتن در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، هیات داوران مسابقه طرح برتر بتنی، پروژه عمرانی «اتصال بزرگراه شهید همدانی به بزرگراه شهید خرازی» را در بخش پروژه‌های مدیریت شهری، به عنوان طرح برتر انتخاب و از حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران به عنوان کارفرمای این پروژه تقدیر کرد.

گفتنی است، امسال نیز همانند سال‌های گذشته، پروژه‌های متعددی در زمینه‌های مختلف ساختمانی، پل و تونل، سازه‌های آبی، سازه‌هایی که در ساخت آنها از فناوری‌های نوین بتنی بهره‌گیری شده و همچنین سازه‌هایی که فرآیند ساخت آنها با زیبایی‌های معماری همراه بوده، در این مسابقه شرکت داشتند که از این میان طرح‌هایی به عنوان پروژه‌های برتر بتنی شناخته شدند.

به این ترتیب علاوه بر پروژه اتصال بزرگراه شهید همدانی به بزرگراه شهید خرازی (تقاطع غیر همسطح تونل S۲۰)،پروژه پل بخش دوم غربی آزادراه منجیل-رودبار، سازه بتنی پیش‌ساخته طبقاتی شرکت گوهر بافان و نیز طرح ساماندهی فاضلاب کلانشهر اهواز و کارون، به عنوان پروژه‌های برتر بتنی سال ۱۴۰۳ برگزیده شدند.

لازم به ذکر است، پروژه اتصال بزرگراه شهید همدانی به بزرگراه شهید خرازی (تقاطع غیر همسطح تونل S۲۰) شامل اتصال بزرگراه شهید همدانی به غرب بزرگراه شهید خرازی و اتصال شرق بزرگراه شهید خرازی به بزرگراه شهید همدانی، تامین دسترسی جهت تردد از استان تهران و البرز به بیمارستان شریعتی و بلعکس است. با بهره‌برداری از این پروژه، شاهد کاهش بار ترافیکی در بلوار شهید اردستانی و ارتقای دسترسی‌های اصلی و فرعی در منطقه ۲۲ خواهیم بود. از ویژگی‌های مهم این پروژه زیرسطحی وجود یک زوج تونل به طول ۱۲۰ متر به همراه ۱۸۰۰ متر رمپ و لوپ است.

با انجام مراحل نهایی عملیات عمرانی و تکمیل احداث تونل‌های مذکور، پروژه اتصال بزرگراه شهید خرازی به شهید همدانی به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

بر پایه این گزارش، بیست و دومین همایش روز بتن همزمان با شانزدهمین کنفرانس ملی بتن، به همت انجمن بتن ایران و با همکاری وزارت راه و شهرسازی، معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران و بخش خصوصی در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد. معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران با محوریت «مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح»، در داوری مسابقات دانشجویی بتن حضوری فعال داشت.

انتهای پیام/

۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 60885

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =