بیشترین و بزرگ مقیاس‌ترین پروژه‌ها در چه حوزه‌هایی به بهره‌برداری رسیده است؟

در ۳ سال ابتدایی پویش «شنبه‌های امیدوافتخار» طی ۱۳۷ مورد از این پویش ۴۹۵ پروژه افتتاح شده است.

به گزارش خبرنگار شهر؛ پویش «شنبه‌های امیدوافتخار» نام رویدادی است که از ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ با افتتاح بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهر در غربی‌ترین نقطه خط چهار مترو تهران (اکباتان) آغاز شد.

بر زمین ماندن پروژه‌های نیمه تمام از دوره‌های قبل، تحلیل رفتن ناوگان حمل‌ونقل عمومی در دوره پنجم مدیریت شهری و ضرورت توجه به پروژه های توسعه ای و عمرانی، شهردار پایتخت را بر آن داشت تا با مطالبه اقدامات عاجل در کوتاه مدت از مدیران ارشد شهرداری در جهت بهبود خدمات به شهروندان شنبه‌های امید و افتخار را آغاز کند. به عبارتی شهرداری تهران با هدف هر هفته بهره برداری از یک پروژه شهری، به پایتخت نشینان مژده افزایش کیفیت خدمت‌رسانی در کوتاه مدت را داد.

اقداماتی که به تدریج گره‌های خدمت‌رسانی به شهروندان را باز می‌کنند و نشان می‌دهد که می‌توان‌ با همه موانع بر سر راه اگرذ عزمی جدی برای خدمت رسانی باشد، پروژه‌هایی که چندین سال نیمه کاره رها شده بود را به سرانجام رساند و بهره‌برداری کرد.

در این گزارش پویش‌های امید و افتخاری که طی بازه زمانی ۲ ساله از ۲۹ مردادماه ۱۴۰۱ تا ۱۵ مردادماه ۱۴۰۳ برگزار شده‌اند را بررسی می‌کنیم. بیشترین افتتاح در قالب پویش امید و افتخار صدم در سال ۱۴۰۲ با افتتاح ۲۲ بازار میوه و تره بار صورت گرفت. همچنین در ماه اسفند دو سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، بیشترین پویش‌ها رخ داده است.

از ۲۹ مردادماه ۱۴۰۱ تا ۱۵ مردادماه سال جاری، معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با شرکت در ۶۶ پویش و افتتاح ۲۷۰ پروژه رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

همچنین از ۴۹۵ پروژه افتتاح شده در این بازه زمانی و طی ۱۳۷ پویش امید و افتخار در مجموع ۱۱۹ پروژه در رده بزرگ مقیاس و ۳۷۶ عدد در رده کوچک مقیاس ارزیابی شده است.

گفتنی است معاونت حمل و نقل و ترافیک با فراوانی ۱۹ پروژه، توانسته تا در سال ۱۴۰۲ عنوان بیشترین پروژه بزرگ مقیاس افتتاح شده را به خود اختصاص دهد.  

انتهای پیام/

۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۴
کد خبر: 60892

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =