اکران شیرین‌زبان نمایشگاهی به وسعت یک شهر

رییس انجمن خوشنویسان تهران اکران شیرین‌زبان را همچون نمایشگاهی فرهنگی به وسعت یک شهر دانست و بیان کرد: اکران «شیرین‌زبان» با روز حافظ و هفته خوشنویسی مقارن شده و از ابیات و ضرب‌المثل‌هایی که همه برگرفته شده از متون فاخر کهن فارسی است استفاده شده است.

به گزارش شهر به نقل اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، احمد شفیعی‌ها رییس انجمن خوشنویسان تهران از هوشمندی سازمان زیباسازی پیرامون اکران فرهنگی شیرین‌زبان و اهتمام به مسائل فرهنگی و هنری تقدیر و تشکر کرد.
شفیعی‌ها اکران شیرین‌زبان را همچون نمایشگاهی فرهنگی به وسعت یک شهر دانست و بیان کرد: این اکران مقارن شده‌است با روز حافظ و هفته خوشنویسی و از ابیات و ضرب‌المثل‌هایی که همه برگرفته شده از متون فاخرکهن فارسی است استفاده شده است.
رییس انجمن خوشنویسان تهران افزود: بازخوردهای مردم از این اکران‌ها بسیار مثبت بوده‌ است. زمانی که فیلم هزاردستان و تیتراژ فیلم با خوشنویسی پخش می‌شد، مردم بیشترین مراجعه را به انجمن خوشنویسان برای ثبت نام در کلاس‌های خوشنویسی داشتند و امیدواریم که پس از این اکران‌ها نیز شور و شوقی مضاعف برای یادگیری خط خوش ایجاد شود.
احمد شفیعی‌ها در رابطه با موضوع این اکران فرهنگی که به وسیله ۶۰ خوشنویس خطاطی شده‌است، گفت: در این اکران‌ها از ضرب المثل‌هایی استفاده شده است که مردم با آنها آشنا هستند و جامعهٔ خوشنویسی بسیار خرسند است که سازمانی همچون سازمان زیباسازی این اکران را انجام داده و این اکران‌ها باعث ایجاد شوق مضاعف برای جامعه خوشنویسی شده است.
رییس انجمن خوشنویسان تهران، خط نستعلیق را به عنوان عروس خطوط اسلامی دانست و ادامه داد: خوانانویسی این خط موجب شده است که در سطح شهر اکران شود تا مردم به راحتی در سطح شهر بتوانند این اشعار و ضرب المثل های اصیل فارسی را ببینند و بخوانند.
رییس انجمن خوشنویسان تهران در انتها یادآور شد: سازمان زیباسازی با این قبیل اکران‌ها بار نهادهای فرهنگی دیگر را به دوش می‌کشد و امید است در این مسیر موفق باشد.

انتهای پیام/

۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 60954

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =