اکران «شیرین زبان» بازگشت دوباره نشاط و امید به پایتخت است

همزمان با اکران شیرین بیان به مناسبت روز ملی خوشنویسی، قائم‌مقام انجمن خوشنویسان ایران از اکران فرهنگی شیرین‌بیان که موجب بازگشت دوباره نشاط و امید به سطح پایتخت بوده است تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش شهر به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، استاد علی‌اشرف صندوق‌آبادی، قائم مقام انجمن خوشنویسان ایران ضمن تقدیر و تشکر از اکران شیرین‌زبان به مناسبت روز ملی خوشنویسی این اکران را اقدام فرهنگی فاخری دانست.

صندوق‌آبادی در باب اعتلای خوشنویسی در سطح پایتخت بیان کرد: در این مرز و بوم گنجینه‌هایی همچون خوشنویسی برخاسته از تمدن ایرانی و در برگیرنده‌ای از زیر لایه‌های هنری است.

قائم مقام انجمن خوشنویسان ایران از اهمیت مانوس بودن خوشنویسی با قرآن، احادیث و سخنان نقض حکما و عرفا گفت و افزود: خوشنویسی انتقال‌دهنده فرهنگ و تاریخ است و تمامی نسخ خطی باقی‌مانده از گذشتگان به مثابه انتقال‌دهندگان فرهنگ است.

صندوق آبادی تأکید کرد: سازمان زیباسازی با تکیه بر بخش فرهنگی خود به اکران شیرین‌زبان پرداخته است تا با این اکران فرهنگ شهر نشینی را ارتقا دهد.

قائم مقام انجمن خوشنویسان در انتها یادآور شد: اکران فرهنگی شیرین زبان که در برگیرنده شعرها و ضرب المثل‌های خوشنویسی شده با خط نستعلیق است، به‌جز انتقال فرهنگ شهرنشینی، شادابی نشاط و امید را به سطح شهر بازگردانده‌است و از سازمان زیباسازی برای این کار فرهنگی فاخر تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/

۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 60955

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =