پایش وضعیت سلامت جسمی دانش‌آموزان در مدارس منطقه ۲۲

با همکاری پایگاه بهداشت و خانه‌های سلامت سرای محلات منطقه ۲۲، برنامه پایش قد و وزن دانش‌آموزازن مدارس این منطقه انجام شد تا ضمن غربالگری تغذیه و پایش رشدی دانش‌آموزان، وضعیت پوست و مو آنها نیز از نظر وضعیت ابتلا به پدیکلوزیس بررسی و از شیوع بیماری‌های واگیردار جلوگیری به عمل آید.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، حامد خداوردی عنوان کرد: با توجه به اینکه پیشگیری از بیماری های شایع کودکان جزو اولویت های اولیه می باشد و توجه به وضعیت بهداشت این افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار است، معاینه بینایی و شنوایی، پوسیدگی دندان، پدیکلوزیس، وضعیت تغذیه ای و در کل بررسی وضعیت سلامت جسمی دانش آموزان مدارس منطقه ۲۲ با همکاری سرای محله دانشگاه شریف انجام شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۲ یادآور شد: مهمترین عوامل موثر در بروز و شیوع برخی از بیماری، شلوغی و ازدحام، استفاده مشترک از وسایل و پوشاک فردی، تحرکات جمعیتی، سطح پایین بهداشتی، بی توجهی اولیا، فقدان دسترسی به مراقبت های بهداشتی، درمان نامناسب و باورهای غلط رایج و درمان نامناسب میباشد. در این پایش برنامه‌های خودمراقبتی برای جلوگیری از شیوع بیماری ها به دانش آموزان آموزش داده شد.

انتهای پیام/

۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 60975

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =