تصادفات فوتی موتورسواران ۱۸ درصد کاهش یافته است

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: : ۲۰ راهکار کوتاه‌مدت کاهش تصادفات را پیش‌بینی کرده بودیم که منجر به کاهش ۱۲ درصدی حوادث ترافیکی شد.

به گزارش خبرنگار شهر، سرهنگ ابوالفضل موسوی پور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در دویست و هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۱۵۰ نفر از نیروهای پلیس که حقوق و مزایای خود را از شهرداری دریافت می کردند، از مجموعه خارج شده بودند اما با تصویب بودجه شهرداری در سال جاری و افزایش این دستمزد، از کوچ نیروها جلوگیری شد.

وی ادامه داد: امیدواریم همین میزان افزایش حقوق در تصویب بودجه سال آینده نیز در نظر گرفته شود و شورا همکاری های لازم را در این خصوص داشته باشد.

موسوی پور با بیان اینکه تاکنون ما نتیجه ای از مباحث مطرح شده با دولت نگرفته ایم، اظهار کرد: امسال نسبت به سال قبل ۱۵۰ دستگاه موتورسیکلت به شهر اضافه کنیم که بخش زیادی از آن را شهرداری تأمین کرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به پیش بینی ۶۷ راهکار برای مدیریت ترافیک، یادآور شد: ایجاد یک مرکز کنترل ترافیک برخط یکی از این راهکارهاست که هفته گذشته این مرکز افتتاح شد و در این زمینه یک فرآیند طولانی طی کردیم و در خاورمیانه اولین پلیس راهنمایی و رانندگی هستیم که توانستیم فضایی مستقل ایجاد کنیم. هم از طریق تصویر و هم از طریق صدا، این کنترل صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: با کمک بانک شهر با مؤسسه تصویری قرارداد بستیم و برای ساخت ۱۵ مجموعه نمایشی سیا ساکتی قرارداد بسته ایم که هشت قسمت آن تولید شده اما مشکل این است که تنها در شبکه استانی قابلیت پخش دارد و برای پخش در دیگر شبکه ها جنبه تجاری پیدا می کند و باید ارقام سنگینی برای آن پرداخت شود.

موسوی پور با بیان اینکه با استفاده از هوش مصنوعی کنترل ترافیک را دنبال خواهیم کرد، گفت: ۲۰ راهکار کوتاه مدت کاهش تصادفات را پیش بینی کرده بودیم که منجر به کاهش ۱۲ درصدی حوادث ترافیکی شد. همکاری مردم در این زمینه ستودنی است.

وی با اعلام اینکه ۱۰ راهکار مدیریت تردد موتورسواران نیز در پلیس پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم این تعداد موتورسیکلت را ساماندهی کنیم، نیاز به همکاری مدیریت شهری داریم. درخواست ما این است که مدیران بخش دولتی و خصوصی به ما در این زمینه کمک کنند. ما از بحث موتورسیکلت ها کوتاه نخواهیم آمد و تمام وقت خود را برای مدیریت این بخش گذاشتیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه تصادفات منجر به فوت موتورسواران ۱۸ درصد کاهش یافته است، یادآور شد: بنده هم از وضعیت تردد موتورسیکلت سواران راضی نیستم. این وضعیت تا زمانی که مسئولین و مردم مسئولیت اجتماعی خود را انجام ندهند، بهبود نخواهد یافت.

وی افزود: بیشترین تردد موتورسیکلت ها به پیک های موتوری برمی گردد و اگر دستگاه های دیگر هم کمک کنند می توانیم این شرایط را مدیریت کنیم. در این راستا طرح های مختلفی را تهیه کرده ایم.

موسوی پور با بیان اینکه ۴۲ هزار و ۵۹۵ سامانه برای هوشمندسازی مدیریت ترافیک معابر پیش بینی شده است، یادآور شد: شهرداری نیز موافقت و همکاری خود را در این خصوص اعلام کرده است.

انتهای پیام/

۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 61002

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =