تبدیل روددره فرحزاد به تفرجگاه به‌جز بعد اجتماعی از بعد زیست‌محیطی هم بسیار ارزشمند است

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تبدیل روددره فرحزاد به تفرجگاه اتفاق بسیار خوبی است که به‌زودی شهروندان از آن بهره‌مند می‌شوند.

مهدی خادم ثامنی، مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در رابطه با تبدیل روددره فرحزاد به تفرجگاه اظهارکرد: تبدیل روددره فرحزاد به تفرجگاه اتفاق بسیار خوبی است که به‌زودی شهروندان از آن بهره‌مند می‌شوند. حضور معتادین متجاهر در این روددره جدا از بعد اجتماعی که بسیار آسیب‌زا بود، باعث آلودگی‌های زیست محیطی در این فضا هم شده بود. به طور مثال بعضا معتادان اقدام به آتش زدن فضای سبز در روددره فرحزاد می کردند یا کارتن خواب ها با انباشت زباله محیط را آلوده می ساختند.

وی افزود: جمع‌آوری معتادین متجاهر از این محدوده اتفاق بسیار حائز اهمیتی است که توسط شهرداری تهران انجام شد، البته باید شرایط آماده‌سازی شود که معتادین متجاهر پس از جمع‌آوری مجدد به محیط بازنگردند که در این رابطه هم همه دست اندرکاران اقدامات لازم را انجام می دهند.

به گزارش شهر کل پروژه احیای روددره فرحزاد به مساحت ۱۵۷هکتار است که فاز اول این پروژه به مساحت ۵۴ هکتار بزودی افتتاح و در اختیارعموم شهروندان قرار خواهد گرفت. فاز دوم پروژه احیا و ساماندهی رود دره فرحزاد نیز به مساحت ۱۰۳ هکتار پس از اتمام فاز اول آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 61065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =