کاشت ۲۵ هزار اصله درخت در منطقه ۴ تهران

شهردار منطقه ۴ تهران از انجام اقداماتی در راستای رسیدگی به فضاهای سبز شهری در این منطقه در فصل پاییز خبر داد و گفت: ۲۵ هزار و ۸۵ اصله درخت و درختچه در فضای سبز منطقه غرس شده است.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، علی اصغر کمالی زاده در خصوص اقدامات ویژه حفاظت از فضای سبز شهر در فصل پاییز گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و مراحل رشد گیاهان اعم از درخت، درختچه، گل و چمن در هر فصلی از سال عملیات خاصی برای کاشت و نگهداری آن‌ها انجام می‌گیرد که رشد بهینه و سلامتی گیاهان را در فصل بعد تضمین می‌کند.

وی افزود: حذف علف‌های هرز، حذف تنه جوش‌ها و پاجوش‌ها، اجرای شخم پاییزه، ادامه عملیات مبارزه مکانیکی با آفات چوب‌خوار و حذف شاخه‌های تغییر شکل یافته بر اساس دستورالعمل‌های ارسالی سازمان هرساله در این منطقه اجرایی می شود.

کمالی زاده گفت: در این راستا در عملیات پاییزه فضاهای سبز شهری و بوستانی این منطقه هرس ۱۵ هزار متر ترون، ۶۷ هزار متر مربع عملیات به زراعی، کاشت ۲۵ هزار و ۸۵ اصله درخت و درختچه، نصب ۱۱ گل آویز در معابر، بزرگراه ها و بوستان های منطقه و کاشت ۶۵۷ اصله درخت و درختچه و ۱۵ هزار و ۸۹۰ متر مربع بازپیرایی در محوطه بیرونی و درونی مدارس از اقدامات صورت گرفته در این فصل سال است.

وی ادامه داد:  نصب ۱۷ برج نوری در بوستان های خلیلی، مائده، زرین نعل، سینا، رسالت، ارژنگ، رخشا، گل ختمی و الغدیر، بهسازی و مرمت ۱۱۱ سرویس بهداشتی در بوستان‌ها و نصب ۳۸۵ مترمربع از کفپوش زمین بازی بوستان کارون از دیگر اقدامات انجام شده این منطقه در این عملیات به شمار می رود.

شهردار منطقه ۴ از  ایمن سازی و رفع نقص ۲۰ مبلمان بوستانی اطراف مدارس خبر داد و افزود: دیگر اقدامات منطقه شامل برپایی کارگاه‌های آموزشی آشنایی با گیاهان و فضای سبز در مدرسه هاست.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بوستان ها و فضاهای سبز شهری ویژه افراد معلول و کم توان جسمی گفت: یکی از وظایف و اولویت هایی که همواره در "طهران  کوچک" لحاظ شده است، رسیدگی به امنیت و رفاه معلولین و افراد کم توان جسمی است.

کمالی زاده خاطرنشان کرد: در این راستا در ماه گذشته با نصب ۲ مجموعه تندرستی، ۲ آبخوری و چهار نیمکت ویژه معلولین در بوستان های نوفل لوشاتو و رسالت، امکانات مخصوص این شهروندان تکمیل شد و سعی بر این است که این عدد برای رضایت خاطر آنها افزایش یابد.

شهردار منطقه ۴ در پایان یادآور شد: توسعه‌ عرصه‌های فضای سبز در شهرها از یک‌سو باعث بهبود وضعیت زیست‌محیطی شده و از سوی دیگر شرایط مناسبی برای گذران اوقات فراغت شهروندان را سبب می شود و امید می رود که مساعدت و همکاری مدیریت شهری و درایت و نگهداری همشهریان از عرصه های سبز منطقه، طهران کوچک را همواره سرسبز و شاداب حفظ کند.

انتهای پیام /

۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 61072

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =