آموزش مباحث تفکیک پسماند و نوماند به بیش از ۱۱۰۰۰۰ شهروند جنوب شرق پایتخت

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ گفت: ۱۱۰۴۲۹ شهروند جنوب شرق تهران از اواخر دی ماه ۱۴۰۲ تا مهرماه ۱۴۰۳ با مباحث مدیریت پسماند آشنا شدند.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، هادی صدیقی با تاکید بر اهمیت آموزش های شهروندی در آشنایی بیشتر شهروندان در حفظ محیط زیست گفت: با تلاش همکارانم در حوزه مدیریت پسماند ۱۱۰۴۲۹ شهروند در مدارس، مهد کودک‌ها، سرای محلات، مساجد، واحد ها و مجتمع‌های مسکونی، اصناف، واحدهای تجاری، اداری، مراکز فرهنگی و... و. از این آموزش‌ها بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی آموزشی با هدف بهبود سطح زندگی و آگاهی و همیاری بیشتر شهروندان این منطقه از ابتدای طرح نوماند انجام شده و بهرمندی از مکان های پر تردد همچون تره بارها مدارس و ... که شهروندان حضور دارند فرصت مناسبی برای جذب حداکثری شهروندان در سامانه نوماند است به تشریح موضوعات آموزشی پرداخت و افزود: ارائه راهکارهای کاهش تولید پسماند، کم حجم سازی پسماند، مضرات استفاده از پلاستیک و ظروف یکبار مصرف، استفاده ازجایگزین های مناسب در کاهش‌ تولید پسماند، معایب استفاده از پلاستیک و رهاسازی آن در محیط زیست، مدیریت پسماند خطرناک در خانه و محل کار با هدف حفظ سلامت و کمک به اقتصاد خانواده و ...  از جمله این موضوعات است.

صدیقی اضافه کرد: از ابتدای طرح نوماند که در اواخر دی ماه ۱۴۰۲ در منطقه آغاز شده است ارائه آموزش های لازم به شهروندان توسط کارشناسان آموزش و اطلاع رسانی در خصوص معرفی اپلیکیشن شهرزاد بخش نوماند به بیش از ۱۱۰۴۲۹ شهروند در جهت ثبت سفارش و نحوه بهرمندی از مزایای این برنامه در جهت جذب حداکثری شهروندان در سامانه نوماند با هدف هوشمند سازی سیستم جمع آوری و خدمات رسانی مطلوب به شهروندان در راستای تفکیک پسماند از مبدأ صورت پذیرفته است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه افزود: همچنین نصب موفق اپلیکیشن توسط  ۱۷۶۴۸ شهروند انجام که منجر به ۹۷۷۳ ثبت سفارش و ۱۵۰ تن پسماند خشک توسط خودروهای نوماند  جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/

۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 61130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =