از زنگ تحرک در مدارس تهران تا بزرگترین رویداد زورخانه‌ای کشور

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران به تشریح ویژه‌برنامه‌های هفته تربیت بدنی در سال ۱۴۰۳ پرداخت و از برگزاری ۱۲ ویژه‌برنامه در این هفته خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، حسین اوجاقی نواختن زنگ تحرک در مدارس منتخب مناطق ۲۲ گانه شهر تهران را فرصتی نیکو برای ایجاد پایگاه‌های ورزشی در مدارس دخترانه و پسرانه شهر تهران برشمرد و گفت: این برنامه که در هفته تربیت بدنی (از ۲۵ تا ۳۰ مهر ماه جاری) برگزار می‌شود، فرصتی مغتنم است تا هر مدرسه در طول سال تحصیلی به یک ایستگاه ورزش و تندرستی تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران از برگزاری همایش خانوادگی تای‌چی به میزبانی منطقه ۳ در پل طبیعت، یکصد و چهارمین پویش دوشنبه‌های ورزشی به میزبانی منطقه ۴ در بوستان پلیس و فینال و اختتامیه مسابقات مینی فوتبال بانوان مناطق ۲۲ گانه در زمین چمن شوش خبر داد و افزود: فینال و اختتامیه مسابقات فوتبال چمنی آقایان نیز به همین مناسبت، در مجموعه ورزشی شهرسالم به میزبانی منطقه ۲۰ شهرداری برگزار می‌شود. همچنین شاهد برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در ۴ پهنه‌ی شهر تهران شامل مناطق ۴، ۵، ۱۹ و ۲۲ خواهیم بود.

اوجاقی در ادامه به مساعی سازمان متبوعش در راستای افتتاح و بازگشایی دوباره‌ مجموعه‌های ورزشی اشاره کرد و یادآور شد: توجه به زیرساخت‌های ورزشی یکی از اولویت های سازمان ورزش به منظور توسعه و ترویج ورزش شهروندی است که با اورهال(بازآمدسازی) مجموعه‌ها و نظارت مستمر و دائمی بر روند فعالیت‌ها در اماکن تحت پوشش سازمان، انجام می‌شود. بر این اساس، اوایل آبان ماه بازگشایی مجدد مجموعه‌های ورزشی باغ گلستان، بدر و سرداران شهید و نیز افتتاح اولین سالن تخصصی وزنه‌برداری شهرداری تهران را در مجموعه آرش میراسماعیلی در دستور کار داریم.

وی بیان کرد: همچنین ۵ مرکز استعدادیابی نیز در راستای انجام تکالیف برنامه توسعه‌ای شهرداری تهران در مجموعه‌های ورزشی کردستان، آرش میراسماعیلی، شهیدان اسماعیلی، شهیدکاظمی و قمربنی‌هاشم علیه‌السلام افتتاح می‌شود.

اوجاقی در ادامه به برگزاری بزرگترین رویداد آیینی پهلوانی و زورخانه ‌ای کشور تحت عنوان " پهلوانِ شهر" اشاره کرد و افزود: این رویداد شامل بخش‌های مختلفی است که یکی از آن‌ها، برگزاری همایشی بی‌نظیر با حضور حدود۲۰۰ مرشد و ۱۲۰۰ ورزشکار زورخانه‌ای از سراسر کشور در میدان آزادی است تا گامی در راستای تحقق منویات رهبری مبنی بر توسعه و احیای ورزش‌های ملی و آیینی برداریم. در این رویداد که اوایل آبان ماه به انجام می‌رسد، مسئولین ارشد ورزش کشور و مدیران شهری نیز حاضر می‌شوند.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به اهداف برگزاری"پهلوانِ‌ شهر"، افزود: این رویداد بزرگ، به منظورترویج فرهنگ ورزش پهلوانی و باستانی ایرانیان انجام می‌شود، لذا برنامه‌های متعددی در این راستا طراحی شده که از آن جمله می‌توان به برگزاری افتتاحیه پهلوان شهر و سپس نخستین دوره رقابت‌های باستانی و زورخانه‌ای شهر تهران و اولین دوره‌ مسابقات "پهلوانی شهر تهران" و همچنین "پهلوانک‌های شهر تهران" اشاره کرد.

به گفته اوجاقی؛ تقدیر از مربیان ایستگاه‌های ورزش شهروندی و برپایی خیابان ورزش در مناطق ۲۲ گانه از دیگر برنامه های هفته تربیت بدنی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/  

۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱
کد خبر: 61223

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =