انتقاد رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر از کمک نکردن به توسعه ناوگان

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با انتقاد از کمک نکردن دولت به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی گفت که قوانین زیادی را خود دولت در این زمینه تصویب کرده اما هیچ کدام را عملی نکرده است.

به گزارش شهر، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: مصوبات دولت در مورد توسعه حمل و نقل عمومی اجرایی نشده و شهرداری تنها است.

محمد علیخانی عصر امروز در مراسم آغاز احداث عملیات پایانه مترو آزادگان و توسعه جنوبی خط سه مترو  گفت:‌ اتفاقی که امروز افتاده است به همراه اتفاقی که هفته قبل افتاد یعنی ورود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ناوگان حمل و نقل شهری و ورود دستگاه حفار به میدان حضرت عبدالعظیم حسنی و برنامه امروز، دیرهنگام است و باید این اتفاق زودتر رخ می داد اما باز هم غنیمت است و این روزها شاهد بروز اتفاقات خوب در حوزه حمل و نقل بوده ایم .

او با بیان اینکه بخشی از علت کندی در فعالیت ها عدم همکاری دولت است افزود:  همان طور که جناب آقای هاشمی چند روز پیش اعلام کردند، قوانین و مصوبات زیادی داریم که بر اساس آن دولت مکلف است به حمل و نقل کمک کند، اما متاسفانه اجرایی نشده که چه بسا اگر اجرایی می شد شاید حمل و نقل تهران از لندن و پاریس هم بهتر بود. در یکی از این مصوبات دولت باید بر اساس صرفه جویی در مصرف سوخت از محل درآمدهای وزارت نفت، ۱۰ هزار میلیارد تومان به شهرداری کمک می کرد که تنها ۱۵۴ میلیارد تومان پرداخت کرده است و باید بگویم تکالیف دولت در این زمینه اجرایی نشده و این مصوبات سودی برای حمل و نقل تهران نداشتند.

علیخانی در ادامه گفت: یکی دیگر در قانون برنامه ششم توسعه است که دولت موظف است دو هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کند که این مصوبه هم اجرایی نشده است در همین قانون دولت موظف است بخش خصوصی را به سرمایه گذاری در این حوزه تشویق کند که این اتفاق هم نیفتاده است. در قانون هوای پاک دولت وظیفه دارد در جهت رفع آلودگی هوا به شهرداری های کلان شهرها کمک کند که این مصوبه هم اجرایی نشده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر با تاکید بر اینکه قوانین زیاد است اما به هر کدام که وارد می شویم، می بینیم که یا اجرا نشده و یا اگر اجرا شده آنقدر کوچک بوده که تاثیرگذاری نداشته است، گفت: عملا بار به دوش شهرداری است اما با این حال خوشحالیم که در چند روز اخیر اقدامات خوبی در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی رخ داده، هر چند که از نظر من، ما سه سال را از دست داده ایم و کارها باید زودتر از این رخ می داد.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
کد خبر: 6125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =