با تعالی انسان در شهر، شهر شکوفا می‌شود

اولین‌ نشست از سلسله‌ نشست‌های «تهران، شهر مهارت‌محور» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، اولین نشست از سلسله نشست‌های «تهران، شهر مهارت‌محور» در روز گذشته -دوشنبه مورخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳- با حضور مسعود ندافان رئیس موسسه آموزشی علمی-کاربری شهرداری تهران، حمیدرضا غلام‌زاده دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی، محمدحسین بوچانی مدرس دانشگاه و متخصص برنامه‌ریزی شهری و داریوش شهبازی تهران پژوه و مولف تهران‌نامه به همت موسسه آموزشی علمی-کاربردی شهرداری تهران و با همکاری مجمع شهرداران آسیایی در دبیرخانه دائمی مجمع شهرداران آسیایی برگزار شد.

روحیه یادگیری به شهروندان تزریق شود

حمیدرضا غلام‌زاده، دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی در این نشست با تاکید به اینکه تنها بحث شهر مطرح نیست و بحث شهروندان هم مطرح است که چطور از توسعه فناوری استفاده کنند، اظهار کرد: مهارت، محور شهری است که علاوه بر زیرساخت‌ها از سرمایه انسانی و دانش خود هم استفاده می‌کند. با استفاده از سرمایه انسانی و دانش، رشد و شکوفایی بین شهر و شهروند شکل خواهد گرفت و با رشد شهروندان می‌توان شهر را رشد داد.

وی تاکید کرد: آسیا مکانی است که رشد شهرنشینی و جمعیت با سرعت انجام می شود، این توسعه در آسیا هم چالش جدی و هم تجربه قابل توجهی است که می‌شود شاهد آن بود. راه حل این امر مسلح کردن و مجهز کردن شهروندان به مهارت‌های جدید است تا بتوان صنایع جدید، اقتصادهای جدید و... را در سطح شهر ایجاد کرد و شهروندان بتوانند بدون مشکل زیست کنند.

غلام‌زاده در ادامه گفت: همکاری دانشگاه‌ علمی کاربردی با مراکز کوثر که اقشار خاص و کمتر برخوردار را پوشش می‌دهد، شاید بتواند مخاطب را توسعه دهد. فرهنگ یادگیری مادام‌العمر، یکی از فنی‌سازی‌ها و آموزش‌های شهروندی است. باید روحیه یادگیری مادام‌العمر را به شهروند تزریق کنیم که احساس نیاز کنند و مهارت‌های افزون را یاد گیرند.

با تعالی انسان در شهر، شهر شکوفا می‌شود

با تعالی انسان در شهر، شهر شکوفا می‌شود

محمدحسین بوچانی، مدرس دانشگاه و متخصص برنامه‌ریزی شهری نیز در این نشست با اشاره به اینکه بنیان شهر و ژن بنیادی شهر انسان است، مطرح کرد: روح و معنای شهر انسان است. اگر انسان در شهر تعالی پیدا کند و شکوفا شود، شهر نیز شکوفا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مهارت؛ خلاقیت و نوآوری است که تغییر را ایجاد می‌کند، گفت: با نقش تعریف کردن برای مناطق ۲۲گانه و انتخاب مدیر مناسب برای هریک از مناطق می‌توان در راستای توسعه مهارت، خلاقیت و نوآوری شهروندان گام برداشت.

با تعالی انسان در شهر، شهر شکوفا می‌شود

نمی‌توان مردم را از حکومت جدا کرد

داریوش شهبازی، تهران‌پژوه و مولف تهران‌نامه نیز در این نشست با اشاره به اینکه در کلانشهر تهران آسیب‌های فراوانی داریم، مطرح کرد: راه حل رفع آسیب‌ها این است که تهران را به چهارصد محله تقسیم کنیم تا افراد براساس محله‌محوری با یکدیگر مواجه شوند و سهمی از مشکلات بر دوش مردم قرار داده شود.

وی در پایان گفت: جامعه ما همیشه با افت‌وخیز روبرو بوده و به صورت خطی زمان را طی نکرده است. ما نمی‌توانیم مردم را از حکومت جدا کنیم. زمانی که حکومت لایق باشد، جامعه ایرانی نیز شایسته رفتار خواهد کرد.

با تعالی انسان در شهر، شهر شکوفا می‌شود

انتهای پیام/

۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 61289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =