نشست شهردار منطقه ۱۵ با اعضای هیات امناء و معتمدین محله افسریه شمالی

شهردار منطقه ۱۵ در نشست مشترک با اعضای هیئت امناء، معتمدین، مؤثرین محلی و مدیران محلات محله افسریه شمالی، بر اهمیت نگاه مردم‌محور و نقش محوری کار فرهنگی در حل مسائل شهری تأکید کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، نشست مشترک شهردار این منطقه با اعضای هیئت امناء، معتمدین، مؤثرین محلی و مدیران محلات محله افسریه شمالی، با هدف بررسی موضوعات شهری محله و ارائه راهکارهای مشترک میان مسئولان شهری و شهروندان برگزار شد.

شهردار منطقه ۱۵ با اشاره به اهمیت مشارکت گسترده مردم در فرآیندهای تصمیم‌گیری شهری، گفت: مدیریت شهری بدون همراهی مردم نمی‌تواند به نتایج پایدار و مؤثر دست یابد. در این راستا، نقش معتمدین و مؤثرین محلی برای بهبود وضعیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی محلات امری ضروری است.

 وی افزود : هدف اصلی این نشست، تقویت همکاری‌های دوطرفه بین مسئولین شهری و شهروندان است تا مشکلات محله به‌ویژه در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی، حل و فصل شود.

در ادامه این نشست، محمدعلی الفت‌پور بر اهمیت فرهنگ‌سازی در حل مشکلات شهری تأکید کرد و اظهار داشت: اگرچه زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی در مدیریت شهری ضروری است، اما هیچ‌چیز به اندازه کار فرهنگی نمی‌تواند به بهبود کیفیت زندگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند.

شهردار منطقه ادامه داد: شهرداری تمام توان خود را برای بهبود شرایط زیرساختی این محله به‌کار خواهد گرفت، اما این همکاری مردم است که می‌تواند در تسریع روند اجرای طرح ها کمک شایانی کند.

در پایان نشست، الفت‌پور بر اهمیت ادامه جلسات و نشست‌های مشترک بین شهرداری و مردم تأکید کرد و گفت: این نشست‌ها باید به‌طور مستمر ادامه یابد تا هم‌افزایی بیشتری بین مسئولین شهری و مردم شکل بگیرد. تنها از طریق تعامل مستمر می‌توانیم به راه‌حل‌های واقعی و عملیاتی دست یابیم. وی اضافه کرد که برنامه‌های مشترک می‌توانند به تقویت انسجام اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی در محلات کمک کنند.

همچنین در این نشست، معتمدین محلی ضمن تقدیر از رویکرد تعاملی و مردم محور شهردار منطقه، پیشنهادات مختلفی در خصوص ارتقای کیفیت زندگی در محله ارائه دادند. همچنین موضوعات نظیر سدمعبر، توسعه فضای سبز، احداث پارکینگ، رفع مشکلات ترافیکی و ... در محله افسریه شمالی مورد بررسی قرار گرفت.

این نشست با حضور، شهردار منطقه، معاونان اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری و محیط زیست، فنی و عمران، شهردار ناحیه ۵، روسای ادارات روابط عمومی و نیز اعضای هیات امناء، معتمدین، مؤثرین محلی و مدیران محلات محله افسریه شمالی برگزار شد.

انتهای پیام/

۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 61302

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =