برگزاری جشنواره مختلف پاییزی در پایتخت

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از برگزاری جشنواره‌های مختلف در فصل پاییز خبر داد.

امیر قاسمی، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با اشاره به اینکه در ایام هفته فرهنگی تهران و گردشگری؛ تعدادی جشنواره را کلید زدیم، مطرح کرد: یکی از جشنواره‌ها، جشنواره جایزه گردشگری تهران است که در این جشنواره؛ افراد، سازمان‌ها، شرکت‌ها و NGO هایی که در محورهایی که در زمینه گردشگری اعلام کردیم؛ گام برداشتند، اقدامات خود را برای ما ارسال می‌کنند.

وی افزود: پس از داوری به نفرات برگزیده هدایایی اهدا می‌شود. همچنین نفرات برگزیده در شهر به صورت شاخص مشخص خواهند شد.

قاسمی در ادامه با اشاره به اینکه در جشنواره جایزه گردشگری تهران صرفا به موضوعاتی که در رابطه با گردشگری تهران است؛ خواهیم پرداخت، گفت: مواردی که هیچ‌وقت دیده نشدند را به مردم معرفی می‌کنیم. ایده‌های این جشنواره کاملا جدید است و قرار است که بتوانیم از این جشنواره، خروجی‌های اجرایی خوبی در بیاوریم که در بهبود روند گردشگری در شهر تهران تاثیر بگذارد.

وی با تاکید به اینکه جشنواره شعر گردشگری نیز یکی دیگر از جشنواره‌هاست، اظهار داشت: ما در حوزه گردشگری تهران و هویت شهر تهران، شعر زیاد نداشتیم. تلاش ما بر این است که با این جشنواره بتوانیم به هویت تهران بیشتر بپردازیم.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اینکه جشنواره ایده‌های نوین گردشگری نیز یکی دیگر از جشنواره‌هاست، بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از رویدادها در سنوات گذشته تکراری و روزمره شده، نیاز است که از مردم و فعالین حوزه گردشگری کمک بگیریم. در این راستا از نظرات و ایده‌های خوب مردم و فعالین حوزه گردشگری کمک خواهیم گرفت.

وی افزود: در ایام دهه فجر داوری‌ها و تقدیرها را انجام خواهیم داد. در نوروز ۱۴۰۴ بسیاری از ایده‌ها را اجرا خواهیم کرد.

قاسمی با تاکید به اینکه تمام افراد در تمام سنین می‌توانند در جشنواره‌ها شرکت کنند، مطرح کرد: سطح داوری‌ها از لحاظ سنی و سطح تحصیلی متفاوت است. پس از داوری، ایده‌های برگزیده به مرحله اجرا خواهند رفت و به آن‌ها بودجه تعلق خواهد گرفت.

وی ادامه داد: ایده‌هایی که امسال امکان انجام آن‌ها وجود داشته باشد را با اعتبارات خود به مرحله اجرا در خواهیم آورد. مواردی که امکان اجرای آن‌ها در سال جاری وجود نداشته باشد را سال بعد در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره ها عمدتا از اول آبان ماه آغاز شدند و شرکت‌کنندگان حدود ۲ ماه فرصت دارند تا آثار و ایده های خود را از طریق سامانه جامع گردشگری visit.tehran.ir برای ما ارسال کنند.

انتهای پیام/

۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 61329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =