آغاز بکار بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی در شهر آفتاب

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب تهران گشایش یافت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی نمایشگاه شهر آفتاب؛ بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کاشی،سرامیک و چینی بهداشتی  با حضور مقامات  و روسای انجمن‌ها و اتحادیه‌های مرتبط و فعالان این صنعت در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تهران گشایش یافت.

صنعتگران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی حوزه کاشی و سرامیک از ایران و دیگر کشورهای جهان در این نمایشگاه گردهم می‌آیند و ضمن ارائه توانمندی و تولیدات خود، با پیشرفت‌های روز این صنعت نیز آشنا می شوند.

نمایشگاه در فضایی به مساحت قریب به ۴۰ هزار متر مربع، در ۷ گروه کالایی شامل: کاشی و سرامیک، چینی بهداشتی، ماشین آلات و تجهیزات، رنگ و لعاب و مواد اولیه، پخت سوم، شیرآلات و شرکت‌های بازرگانی پخش کاشی و نشریات تخصصی مرتبط برگزار می شود.

 این نمایشگاه فرصت مغتنمی است تا تجار، انبوه سازان، طراحان، مهندسان، معماران وکاربران و همچنین دانشجویان رشته سرامیک بتوانند با آخرین دستاوردهای صنعت کاشی و سرامیک و با طرح‌ها و ایده‌های جدید آشنا شوند.

شناسایی بازارهای جدید صادراتی، توسعه صادرات، معرفی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل این بخش صنعتی کشور، ایجاد زمینه اشتغال و کارآفرینی، آشنایی دست اندرکاران با محصولات و نوآوری‌ها و ظرفیت‌های موجود، ایجاد فضای رقابتی سالم میان تولیدکنندگان داخلی برای ارتقاء کیفیت تولیدات و ایجاد ارتباط مستقیم میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه می‌باشد.

جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید کاشی و سرامیک رتبه پنجم جهان را در اختیار دارد. در کشور سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک تولید می‌شود.

در زمینه صادرات هم کشورمان جایگاه پنجم جهان را در اختیار دارد. میزان صادرات کاشی و سرامیک کشورمان سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیون متر مربع بود. محصولات این صنعت به ۶۰ کشور جهان صادر می‌شود.

همه کشور های منطقه و بیشتر کشورهای اروپایی و آسیایی، مشتری محصولات صنعت کاشی و سرامیک ایران هستند. در کشور حدود ۱۵۰ واحد تولیدی کاشی و سرامیک فعال هستند که زمینه اشتغال بیش ۴۵۰ هزار نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده اند.

در این نمایشگاه همچنین بیش از پنجاه شرکت دانش بنیان و مرکز تحقیقاتی و علمی و پارک‌های علم و فناوری حضور دارند و آخرین یافته‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی خود را ارائه و به نمایش عموم می‌گذارند که ارائه ۸ محصول پژوهشی و فناورانه جدید از آن جمله است.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی تهران از فردا الی ۴ آبان ماه هر روز از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۸ (۶ بعد از ظهر) در محل نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب تهران آماده بازدید علاقمندان است.

انتهای پیام/

۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 61361

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =