ارتقاء وضعیت پیراستگی شهر تهران با اجرای حداکثری برنامه تحولی خدمات شهری در مناطق ۲۲گانه

عباس شعبانی معاون هماهنگی و امورمناطق در هم اندیشی مشترک با داود گودرزی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با حضور شهرداران مناطق ۲۲ گانه بر ضرورت اجرای حداکثری برنامه تحولی حوزه خدمات شهری در شهر تهران تأکید کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت هماهنگی و امور مناطق، هفدهمین نشست هم اندیشی عباس شعبانی معاون هماهنگی و امورمناطق و شهرداران مناطق ۲۲ گانه شهر تهران با حضور داود گودرزی معاون خدمات شهری و محیط زیست، و جمعی از مدیران کل و مدیران عامل سازمان ها و مشاوران  و شهرداران مناطق ۲۲ گانه به میزبانی شهرداری منطقه ۷ برگزار شد.

معاون هماهنگی و امورمناطق در ابتدای این نشست با اشاره به تحولات صورت گرفته در خاورمیانه و شرایط جنگی مردم مظلوم لبنان با رژیم غاصب صهیونیستی با توجه به تکلیف شرعی پیش آمده بر لزوم توجه و اهتمام مناطق ۲۲ گانه در کمک رسانی به خانواده های جنگ زده لبنان و غزه تاکید کرد.

عباس شعبانی در ادامه با توجه به آغاز مراحل برنامه ریزی سومین سال اجرای طرح من شهردارم ارائه پیشنهادات و رفع موارد و مشکلات مطرح شده در جهت ارتقاء کیفیت برگزاری هرچه بهتر این طرح را از اولویت ها لازم دانست که باید مدنظر قرار گیرد.

وی در ادامه تصمیم گیری جهت مناطقی که نیاز به متمم بودجه دارند و برنامه ریزی جهت خدمت رسانی در سال آتی با توجه به سال آخر خدمت رسانی این دوره از مدیریت شهری در شهر تهران همچنین رسیدگی به وضعیت ظاهری شهر تهران و آراستگی شهر با توجه به نزدیک شدن ایام پایانی سال و تاکید شهردار شهر تهران مبنی بر آراستگی شهر و همراهی با رویکرد تحولی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهر تهران را از مهم ترین برنامه های پش رو خواند.

داود گودرزی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در ادامه این هم اندیشی کاهش دغدغه های نظافت و آراستگی شهر و ارتقاء وضعیت خدمات شهری در شهر تهران را با توجه به دغدغه های موجود از مهم ترین موضوعات دانست که با همکاری همه جانبه مناطق ۲۲ گانه ۳ اولویت مهم مباحث پسماند، فضای سبز و زیباسازی در حوزه خدمات شهری با یک رویکرد چشمگیر مدنظر قرار خواهد گرفت.  

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در ادامه از  مکاتبه با مناطق ۲۲ گانه درخصوص شفاف سازی و تسهیم وظایف ارکان قرارداد مطابق با مفاد پیمان ها و شرایط عمومی پیمان رفت و روب نظافت و مدیریت پسماندهای شهری در راستای ارتقاء وضعیت خدمات شهری در شهر تهران خبر داد.

گودرزی در ادامه از تبدیل ۱۴ قرارداد به ۲۲ پیمان خبر داد و افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شد هر منطقه با یک پیمانکار در مباحث خدمات شهری عمل کند.

وی همچنین مدیریت پسماند خشک در شهر تهران که حدود ۳۰ درصد می باشد و موضوع تفکیک پسماند خشک از مبداء، جمع آوری زباله گردها،کاهش اتباع، تعیین تکلیف دستگاه های MRF موجود، کارکردن بر روی مباحث نظارتی، تجهیز و خرید ماشین آلات لازم،آموزش های درون سازمانی، رسیدگی به وضعیت سازمانی همکاران خدمات شهری،رسیدگی به وضعیت اسکان های کارگری، رسیدگی به وضعیت جانوران موذی بویژه موش ها در شهر تهران با همکاری شرکت های دانش بنیان همچنین تفویض اختیارات لازم به مناطق جهت پیگیری و انجام را از مهم ترین موضوعات برنامه تحولی در حوزه خدمات شهری در شهر تهران خواند.

مهدی مذهبی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از بهسازی و زیباسازی ۱۰۰ میدان توسط این سازمان و  بهسازی و زیباسازی ۱۰۰ میدان منتخب دیگر با همکاری مناطق ۲۲ گانه در راستای ارتقاء وضعیت زیباسازی و پیراستگی شهر تهران خبر داد.

رضا محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در ادامه این نشست بر لزوم رصد دقیق فعالیت پیمانکاران حوزه پسماند و خدمات شهری در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران تاکید کرد و از رصد دقیق فعالیت های روزانه این پیمانکاران با همکاری مرکز رصد پسماند حوزه شهری خبر داد.

علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز تهران ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آبیاری فضای سبز در شهر تهران و بررسی وضعیت چاه ها و تصفیه خانه های پساب های شهری موجود از تآمین بذر ها و درختان و گیاهان لازم جهت ارتقاء وضعیت فضای سبز در مناطق ۲۲گانه خبر داد.

عباس شعبانی معاون هماهنگی و امورمناطق در خاتمه سرلوحه قرار دادن پنج مأموریت اصلی را وظیفه شهرداران مناطق، معاونین و شهرداران نواحی دانست که به ترتیب؛ اداره کردن صحیح سازمان، نگهداشت متناسب شهر، تحقق حداکثری برنامه ها، رسیدگی به وضعیت حوزه های درآمدی و موضوعات اجتماعی و ارتباط با مردم می باشد که همگی ما را در چشاندن طعم خدمت صادقانه به شهروندان یاری می رساند.

محمد هادی علی احمدی شهردار منطقه ۷ ضمن خوش آمد گویی به مدیران ارشد مجموعه مدیریت شهری و شهرداران مناطق ۲۲ گانه موضوع اصلی این هم اندیشی را با توجه به نزدیک شدن ایام برودت هوا و روزهای پایانی سال ۱۴۰۳ مباحث مربوط به موضوعات خدمات شهری خواند که با جدیت و همکاری مناطق ۲۲ گانه در ماه های پیش رو صورت می پذیرد.

در ادامه این هم اندیشی سید محمد فیاض مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق ضمن بررسی برنامه تحولی ارائه شده در حوزه خدمات شهری به ارائه راهکار و پیشنهاد درخصوص اجرای کیفی تر این برنامه با همکاری مناطق ۲۲گانه پرداخت.

در خاتمه این نشست شهرداران مناطق ۱۸،۱۰،۵،۸،۶،۱۴،۷،۴،۲،۹ به ارائه پیشنهادات و راهکار های لازم جهت تحقق حداکثری پروژه های شهری در مناطق مربوطه به خود پرداختند.

انتهای پیام/

۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 61362

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =