جمع‌آوری حدود هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر و کشف بالغ بر ۶۰ کیلوگرم مواد مخدر از روددره فرحزاد

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه همکاران ما توانستند بالغ بر ۶۰ کیلوگرم از انواع مواد مخدر از روددره فرحزاد کشف کنند، گفت: حدود هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر هم از آنجا جمع‌آوری شده است.

سرهنگ حسین باباپور، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با اشاره به اینکه روددره فرحزاد یک سبقه چندساله در بحث حضور معتادین متجاهر و انواع آسیب‌های اجتماعی دارد، اظهار کرد: با هماهنگی بین مرجع قضایی، پلیس، شهرداری تهران و سایر سازمان‌ها توانستیم این مکان را پاکسازی کنیم. حدود هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر در آن‌جا حضور داشتند که منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ سازه غیرمجاز؛ بستر روددره فرحزاد را اشغال کرده بود، گفت: در خصوص رفع معارضان، پیگیری بسیاری انجام شد و جلسات هماهنگی مختلفی برگزار شد. سازه‌های غیرمجاز با مجوزهایی که از مرجع قضایی گرفتیم و حضور دستگاه‌های مختلف علی‌الخصوص شهرداری تهران از روددره فرحزاد جمع‌آوری شدند. وجود این سازه‌ها خود مامن و بستری برای حضور معتادان متجاهر، سارقان و انواع و اقسام جرایم و آسیب‌های اجتماعی شده بود که با پای کار آمدن دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط روددره فرحزاد از وضعیت گذشته رها شد و از محاصره معتادان متجاهر، فروشندگان موادمخدر و هرگونه جرمی که در آن‌جا رخ می‌داد، خارج شد تا امروز شهروندان بتوانند از این مکان استفاده کنند.

سرهنگ باباپور در ادامه اظهار کرد: شهرداری تهران با تغییر وضعیت جغرافیایی روددره فرحزاد و تغییر شرایط خاص آن و ایجاد مسیر و روشنایی لازم؛ از روددره پرآسیب فرحزاد مکانی مناسب برای تفریح شهروندان آماده کرده است. ضمن اینکه نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر در ایستگاه‌های کنترلی که در روددره فرحزاد گذاشته شدند، مستقر شده و همچنان نیز مستقر هستند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ در رابطه با مافیای موادمخدری که در روددره فرحزاد حضور داشتند هم گفت: باندهای مختلف فروش مواد مخدر که به صورت زنجیره‌ای با هم کار می‌کردند و بعضا مسلح بودند را با اقدامات ویژه؛ شناسایی و دستگیر کردیم.

وی با پرداختن به دستگیری بیش از ۳۰ فروشنده مواد مخدر در روددره فرحزاد افزود: همکاران ما توانستند بالغ بر ۶۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در اوزان مختلف کشف کنند.

سرهنگ باباپور با اشاره به اینکه امروزه وضعیت روددره فرحزاد تثبیت شده است، مطرح کرد: ثمر این امر حتما برای شهر تهران به خصوص برای ساکنینی که در مجاورت روددره فرحزاد ساکن هستند، بسیار است. البته با توجه به اینکه روددره برحزاد یک تفرجگاه طبیعی محسوب می‌شود، می‌تواند جاذبه‌های مختلفی داشته باشد.

وی ادامه داد: جا دارد از همکاران خود تقدیر و تشکر کنم که به صورت شبانه‌روز در روددره فرحزاد مستقر هستند و امنیت را برقرار کردند. در برخی اوقات نیز موضوعاتی را مشاهده می‌کنند که در همان لحظه برخورد می‌کنند و اجازه هیچگونه ناامنی را نمی‌دهند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ همچنین گفت: با برخورد قاطعی که توسط پلیس، دستگاه قضا و اقدامات جانبی شهرداری انجام می شود، روددره فرحزاد دیگر به وضعیت گذشته باز نمی‌گردد.

وی در پایان در رابطه با اینکه چرا در ادوار گذشته کسی به موضوع روددره فرحزاد ورود نمی کرد، با پرداختن به شرایط روددره فرحزاد و حضور فروشندگان مواد مخدر در آنجا تاکید کرد: هماهنگی‌ بین دستگاه‌ها اتفاق نمی‌افتاد. اکنون باید فرصت را غنیمت بدانیم که مسئولینی که امروز در سازمان‌های مختلف پای کار هستند، هماهنگی بیشتری دارند و دست به دست یکدیگر داده اند. در مجموع پاکسازی روددره فرحزاد با یک کار جمعی و پشتیبانی اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/

۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 61488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =