به گزارش خبرنگار شهر، سید جعفر تشکری هاشمی در دویست و هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان پاسخگویی شهردار تهران به موضوع «ابهامات مربوط به واگذاری و بهره برداری از خودروهای تاکسی ون واگذار شده از سوی وزارت کشور» با بیان اینکه وزارت کشور در سال ۱۴۰۱ اقدام به توزیع سهمیه پنج هزار دستگاه ون بین شهرداری های کشور کرد، اظهار داشت: سهم مشارکت وزارت کشور ۷۰ درصد و شهرداری ها ۳۰ درصد بود که بر اساس مکاتبات ۱۱ آبان ماه سال ۱۴۰۱ تعداد ۶۳۰ دستگاه ون برای تهران پیش بینی شده بود.
وی افزود: پس از دو سال رونمایی از این ون ها در ۲۸ آبان ماه سال ۱۴۰۱ و علیرغم واریز بیش از حد نیاز، تعداد ۲۸۲ ون به شهرداری تحویل داده شده و این خودروها مورد بهره برداری قرار نگرفته و یا غیراصولی بوده است. موضوع دو بار توسط اینجانب مورد پیگیری قرار گرفته اما منجر به اصلاح روند نشده است.
تشکری هاشمی با اشاره به قیمت هر دستگاه ون برابر با یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان، یادآور شد: توجیه سازنده برای پرداخت ۲۷۷ میلیارد تومان و پذیرش موضوع از سوی شهرداری چه دلیلی داشته است؟ تعداد ون ها برای شهرداری ۶۳۰ دستگاه بوده و شهرداری در زمان مقتضی رقم را واریز کرده و با این وجود دلیل عدم تحویل آن چه بوده است؟
وی ادامه داد: سهم شهرداری برای ون هایی که تحویل گرفته، حدود ۷۷ میلیارد تومان است و پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان رقم اضافه صورت گرفته و شهرداری چه اقدامی برای جبران این خسارت انجام داده است؟
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه گفته شده بود که برای بهره برداری از این ناوگان از توانمندی یکی از شرکت های واجد صلاحیت استفاده خواهد شد، خاطرنشان کرد: این ون ها برای شاتل سرویس مورد استفاده قرار گرفت و قبل از نامه نگاری های صورت گرفته، استفاده از این ون ها انجام شده بود و دلیل نقض دستورالعمل وزارت صمت در این زمینه چه بوده است؟
وی با بیان اینکه متولی ون های واگذار شده سازمان تاکسیرانی اعلام شده است، یادآور شد: دلیل واگذاری این ون ها به معاونت مالی و اقتصاد شهری و به طور ویژه اداره کل پشتیبانی چه بوده است؟
تشکری هاشمی همچنین تصریح کرد: به چه استنادی بهره برداری از ون ها به شرکت تجارت الکترونیک پارس شهروند و گسترش فناوری کاشان تجارت واگذار شده است؟ بهره بردار باید در قالب تعاونی ایجاد شده باشد و تعاونی ها و موسسات بخشی خصوصی و یا افراد حقیقی دارای صلاحیت باشند.
وی با اعلام اینکه ون ها در پارکینگ معطل باقی مانده اند، یادآور شد: طی سنوات گذشته شرکت کاشان تجارت غیرفعال بوده و علت نقض مجوز شورا و فعالیت مجدد این شرکت چه بوده است؟
تشکری هاشمی گفت: میزان درآمدها و هزینههای ناوگان تاکسی ون مورد بحث و تعداد مسافر جابجا شده با این ناوگان در طی دو سال از واگذاری چه میزان بوده و این فعالیتهای هر چند اندک تحت نظر چه واحدی از واحدهای شهرداری صورت پذیرفته است؟
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران گفت: در خصوص صحت و سقم اخبار منتشره مبنی بر مفقود شدن تعدادی از ونها در جریان خدمت رسانی به مراسم پیاده روی اربعین حسینی (ع) همچنین عدم پوشش بیمه ای ناوگان و عدم ارائه خدمات گارانتی از سوی شرکت خودروساز و خساراتی که در این مدت به ناوگان وارد شده است هم توضیح داده شود.
انتهای پیام/
نظر شما