نشست آموزشی تخلفات اداری کارکنان

نشست آموزشی تخلفات اداری، با حضور شهردار منطقه، نماینده شهردار تهران و مدیر کل دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان شهرداری تهران و هیات همراه، مدیران و کارکنان شهرداری منطقه ۷ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، محمد هادی علی احمدی شهردار منطقه در ابتدای این نشست گفت: این منطقه به دلیل بدنه کارشناسی خوبی  که از گذشته تاکنون داشته، عملکرد بسیار مطلوبی در حوزه تخلفات اداری کارکنان  دارد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع مرتبط به حوزه تخلفات اداری در مجموعه دستگاه های خدمت رسان همواره نگاهی توام با مسئولیت پذیری و نظارت بوده است، افزود: حضور دستگاه های نظارتی چون حراست و بازرسی و همچنین هیئت تخلفات اداری در مجموعه شهری فضای امنی را برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان فراهم کرده است.

شهردار منطقه ۷ یادآور شد: ممکن است توسط عده معدودی که در بدنه شهرداری در حال فعالیت و خدمات رسانی هستند، تخلفات با مصادیق اداری رخ دهد اما برخورد صحیح و به موقع دستگاه نظارتی با متخلفان می تواند فضای رشد و ادامه این تخلفات را بگیرد.

در بخش دیگری از این نشست ابراهیمیان نماینده شهردار و مدیر کل دفتر هماهنگی هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان با اشاره به منش شهردار تهران مبنی بر رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان اظهار داشت: ما به این نتیجه رسیده ایم که جلوه ی خادم بودن خودمان را واضح تر، روشن تر، صریح تر و راحت تر در معرض دید همکاران قرار بدهیم، و از زمانیکه توفیق خدمت پیدا کردیم در مناطق حضور یافتیم تا از این طریق بتوانیم با دغدغه ها و مشکلات شما عزیزان از نزدیک آشنا بشویم.

وی آموزش و ارتقاء دانش حقوقی و آشنایی با ضوابط اداری را لازمه کاهش تخلفات اداری دانست و گفت: در بسیاری از مواقع همکاران سهوا به واسطه جهل بر یک قانون یا دست کم گرفتن یک ضابطه و مقررات دچار مشکلات اداری و سال ها درگیر سازمان و نهادهای نظارتی می شوند، لذا لازم است با حضور اساتید اهل فن، دانش همکاران افزایش یابد.

نماینده شهردار و مدیر کل دفتر هماهنگی هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان شهرداری تهران تصریح کرد: هدف مان پیشگیری از تخلفات است پس ما برای دست گیری و کمک به شما عزیزان اینجا هستیم و در صدد هستیم با حفظ کرامت به متخلفان رسیدگی کنیم.

وی عنوان کرد: رویکرد ما در اداره کل رسیدگی به تخلفات رویکردی علمی است و در این مسیر چند اصل از قبیل حاکمیت قانون، رعایت عزت و کرامت همکاران، پیشگیر از تخلفات، تخصص محوری در رسیدگی به پرونده ها، هوشمندسازی فرآیند رسیدگی به تخلفات، توجه به تحلیل محتوای رای ها جهت شناسایی آسیب ها برای پیشنهاد جهت اصلاح قوانین و مقررات و بخشنامه ها چراغ راه ما است.

گفتنی است در ادامه این نشست تمام موارد مربوط به تخلفات اداری به حاضرین آموزش داده شد و مدیران به سئوالات مطرح شده از سوی کارکنان پاسخ دادند.

انتهای پیام/

۱۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۱
کد خبر: 61869

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =