برگزاری ویژه برنامه های هفته دیابت در فضای مجازی منطقه ۱۵

کلاس های مجازی سلامت محور با محوریت آموزش، درمان و پیشگیری بیماری دیابت همزمان با هفته ی پیشگیری دیابت به منظور بهره مندی شهروندان منطقه ۱۵ آغاز شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، اکبر مختاری معاون اجتماعی فرهنگی  منطقه با بیان این مطلب افزود: این کلاس ها آموزشی  با هدف افزایش آگاهی عمومی در ارتباط با علل، عوارض، پیشگیری و درمان دیابت برای شهروندان منطقه ۱۵ به صورت آنلاین و یا کلیپ های ضبط شده با حضور متخصصان  تا ۳۰ آبان در فضای مجازی به اجرا درمی آمد.

او به شعار هفته جهانی دیابت در سال جاری اشاره کرد و گفت: شعار امسال «پرستاران در دنیای دیابت تغییر ایجاد می کنند» انتخاب شده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه به قالب های محتوای آموزشی در این هفته اشاره کرد و گفت: برگزاری وبینار های آنلاین، انتشار کلیپ های آموزشی، ارائه مشاوره تغذیه و بهداشت روان و پاسخ به سوالات شهروندان از جمله این برنامه است.

او در ادامه گفت: بیماری خاموش، خودمراقبتی، راه های پیشگیری از دیابت و نشانه های آن،   تغذیه سالم  از موضوعات کارگاه های آموزشی مجازی است.

مختاری همچنین به اجرای طرح سلامتیاراشاره کرد و گفت: سلامتیاران تائید شده ی اداره سلامت منطقه در خانه های سلامت منطقه، با بیماران دیابتی شناخته شده  تماس گرفته شده و مشاوره روانی و تغذیه ای به آنها می دهند.

او افزود: شهروندان به منظور اطلاع بیشتر از زمان برگزاری وبینارهای آموزشی و بهره مندی از سایر برنامه های سلامت محور می توانند به آدرس اینستاگرام shahrdari۱۵_salamat مراجعه کنند.

برپایه این گزارش؛ طبق اعلام  وزارت بهداشت، دیابت بیماری خاموشی است که بیش از ۵۰ درصد مبتلایان به آن از بیماری خود خبر ندارند و به همین علت تعداد افراد مبتلا به این بیماری هر روز در حال افزایش است.  

۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 6238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =