۱۰ درصد پیام‌های شهروندی در سامانه ۱۳۷پلاس مربوط به منطقه ۴ است

مسئول سامانه ۱۳۷پلاس منطقه ۴ گفت: با توجه به گستردگی جغرافیایی و جمعیتی منطقه ۴، حدود ۱۰ درصد پیام‌های شهروندان در سامانه ۱۳۷ پلاس مربوط به این منطقه است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران، در ادامه روند تشریح فعالیت‌های دفاتر سامانه و رسانه‌ای شدن زحمات کارشناسان و مدیران سایت‌های ثبت خبر در مناطق و نواحی، این هفته به سراغ سایت ثبت خبر منطقه ۴ رفتیم.

 اواسط سال گذشته بود که سایت ثبت خبر سامانه ۱۳۷پلاس شهرداری منطقه ۴ به عنوان اولین سایت ثبت خبر مناطق، با تجمیع کارشناسان ثبت خبر نواحی فعالیت خود را آغاز کرد و با دریافت پیام شهروندان مناطق ۲۲گانه در کنار سایت ثبت خبر مرکز سامانه ۱۳۷پلاس به ارائه خدمت به شهروندان پرداخت.

هم‌اکنون سامانه ۱۳۷پلاس منطقه ۴ با بیش از ۱۰۰ نیروی انسانی شامل کارشناسان ثبت خبر و بازخورد، نیروهای اجرایی مستقر در نواحی، مسئولان ۱۳۷ نواحی ، اپراتورهای نواحی و مدیران ابلاغ پیام‌ها فعالیت دارد. همچنین با توجه به وسعت و گستردگی منطقه که شامل ۹ ناحیه می‌شود سامانه ۱۳۷پلاس منطقه دارای یکی از بزرگترین انبارهای پشتیبانی سامانه ۱۳۷پلاس در شهر تهران است.

با احمد رزاقی که سابقه ۲۱ ساله در شهرداری تهران دارد و از نیروهای با سابقه سامانه ۱۳۷ در این منطقه می‌باشد به عنوان مسئول سامانه ۱۳۷پلاس منطقه ۴ گفتگویی انجام دادیم که در ادامه می‌آید: 

 سکونت ۱۰ درصد پایتخ‌نشینان در منطقه ۴

رزاقی  در خصوص مختصات جغرافیایی منطقه ۴ اظهار کرد: حدود ۱۰ درصد از مساحت شهر تهران را منطقه ۴ در برمی‌گیرد که بیش از ۹۸۸ هزار نفر جمعیت دارد یعنی ۱۰ درصد از جمعیت پایتخت؛ همچنین بزرگراه‌های شهید بابایی، شهید صیاد شیرازی، شهید زین‌الدین، امام علی(ع)، شهید باقری، شهید سلیمانی و شهید یاسینی بخشی از مساحت منطقه را شامل می‌شوند.

وی چالش اصلی منطقه ۴ را ناهمگونی اقتصادی و فرهنگی بین برخی نواحی و محلات منطقه ذکر کرد و افزود: منطقه ۴ از محلات برخوردار و محلات کم برخوردار تشکیل شده که تفاوتهای اجتماعی بسیاری از لحاظ جغرافیایی و سطح فرهنگی و حتی اقتصادی با یکدیگر دارند.

مسئول سامانه ۱۳۷پلاس منطقه ۴، با اشاره به گستردگی سطح منطقه و سکونت ۱۰ درصد از جمعیت شهر تهران در منطقه ۴ با تشریح ساز و کار دریافت و پیگیری پیام‌های ۱۳۷پلاس بیان کرد: پیام‌های شهروندان به صورت روزانه توسط واحدهای اجرایی که مسئولیت دریافت و پاسخگویی به پیام‌ را بر عهده دارند به پیمانکاران ابلاغ و پاسخگویی شده و پس از بررسی و پیگیری‌های لازم به تایید شهردار ناحیه می‌رسد و بعد از تایید نیز به منطقه ارسال می‌شود.
رزاقی در ادامه افزود: پیام‌ها در نهایت توسط سایت بازخورد منطقه راستی آزمایی شده و اگر مورد تایید شهروند قرار گیرد مختومه می‌شود و در صورت عدم تایید و رضایت شهروند، پیام مجدد به کارتابل ناحیه برگشت داده خواهد شد.

کاهش ۲ درصدی پیام‌های شهروندان نسبت به سال گذشته

رزاقی در خصوص میزان پیام‌ها و تماس‌های شهروندان در ۶ ماهه اول سال هم گفت: در ۶ ماهه ابتدای سال ۷۱ هزار و ۴۳۳ پیام از شهروندان داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۷۳ هزار و ۲۳۰ پیام بود با کاهش ۲ درصدی روبرو بودیم.

 مسئول سامانه ۱۳۷پلاس منطقه ۴، بیشترین پیام‌های دریافتی را مربوط به حوزه خدمات شهری ذکر کرد و افزود: با توجه به گستردگی کار خدمات شهری معمولا حدود ۷۵ درصد پیام‌ها مربوط به این حوزه بوده و حدود ۱۱ درصد پیام‌ها نیز به حوزه فنی و عمرانی و کمتر از ۹.۵ درصد مربوط به حوزه شهرسازی می‌شود. همچنین ۴ درصد پیام‌های دریافتی در منطقه ۴ شامل موضوعات حمل و نقل و ترافیک است و اجتماعی و فرهنگی کمتر از نیم درصد پیام‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

۱۳ فروردین کمترین روز ثبت پیام

وی به بیشترین موضوعات پردرخواست شهروندان اشاره و اظهار کرد: لایروبی انهار با ۶۷۸۹ پیام، نظافت و رفت‌ و روب با ۴۲۹۵ پیام، جمع‌آوری زباله و ضایعات با ۳۶۲۸ پیام و رفع خطر درخت خشک و آبیاری باغچه با ۲۳۸۶ پیام از بیشترین درخواست‌های شهروندان در ۶ ماهه اول امسال بود.

به گفته مسئول سامانه ۱۳۷پلاس منطقه ۴، روز ۱۳ فروردین ماه با ثبت ۱۱۶ پیام و روز ۲۴ خرداد  با ثبت ۶۶۹ پیام به ترتیب کمترین و بیشترین روز ثبت پیام از سوی شهروندان بود.

انتهای پیام/

۳ آذر ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۱
کد خبر: 62488

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =