به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران، در ادامه روند تشریح فعالیتهای دفاتر سامانه و رسانهای شدن زحمات کارشناسان و مدیران سایتهای ثبت خبر در مناطق و نواحی، این هفته به سراغ سایت ثبت خبر منطقه ۴ رفتیم.
اواسط سال گذشته بود که سایت ثبت خبر سامانه ۱۳۷پلاس شهرداری منطقه ۴ به عنوان اولین سایت ثبت خبر مناطق، با تجمیع کارشناسان ثبت خبر نواحی فعالیت خود را آغاز کرد و با دریافت پیام شهروندان مناطق ۲۲گانه در کنار سایت ثبت خبر مرکز سامانه ۱۳۷پلاس به ارائه خدمت به شهروندان پرداخت.
هماکنون سامانه ۱۳۷پلاس منطقه ۴ با بیش از ۱۰۰ نیروی انسانی شامل کارشناسان ثبت خبر و بازخورد، نیروهای اجرایی مستقر در نواحی، مسئولان ۱۳۷ نواحی ، اپراتورهای نواحی و مدیران ابلاغ پیامها فعالیت دارد. همچنین با توجه به وسعت و گستردگی منطقه که شامل ۹ ناحیه میشود سامانه ۱۳۷پلاس منطقه دارای یکی از بزرگترین انبارهای پشتیبانی سامانه ۱۳۷پلاس در شهر تهران است.
با احمد رزاقی که سابقه ۲۱ ساله در شهرداری تهران دارد و از نیروهای با سابقه سامانه ۱۳۷ در این منطقه میباشد به عنوان مسئول سامانه ۱۳۷پلاس منطقه ۴ گفتگویی انجام دادیم که در ادامه میآید:
سکونت ۱۰ درصد پایتخنشینان در منطقه ۴
رزاقی در خصوص مختصات جغرافیایی منطقه ۴ اظهار کرد: حدود ۱۰ درصد از مساحت شهر تهران را منطقه ۴ در برمیگیرد که بیش از ۹۸۸ هزار نفر جمعیت دارد یعنی ۱۰ درصد از جمعیت پایتخت؛ همچنین بزرگراههای شهید بابایی، شهید صیاد شیرازی، شهید زینالدین، امام علی(ع)، شهید باقری، شهید سلیمانی و شهید یاسینی بخشی از مساحت منطقه را شامل میشوند.
وی چالش اصلی منطقه ۴ را ناهمگونی اقتصادی و فرهنگی بین برخی نواحی و محلات منطقه ذکر کرد و افزود: منطقه ۴ از محلات برخوردار و محلات کم برخوردار تشکیل شده که تفاوتهای اجتماعی بسیاری از لحاظ جغرافیایی و سطح فرهنگی و حتی اقتصادی با یکدیگر دارند.
مسئول سامانه ۱۳۷پلاس منطقه ۴، با اشاره به گستردگی سطح منطقه و سکونت ۱۰ درصد از جمعیت شهر تهران در منطقه ۴ با تشریح ساز و کار دریافت و پیگیری پیامهای ۱۳۷پلاس بیان کرد: پیامهای شهروندان به صورت روزانه توسط واحدهای اجرایی که مسئولیت دریافت و پاسخگویی به پیام را بر عهده دارند به پیمانکاران ابلاغ و پاسخگویی شده و پس از بررسی و پیگیریهای لازم به تایید شهردار ناحیه میرسد و بعد از تایید نیز به منطقه ارسال میشود.
رزاقی در ادامه افزود: پیامها در نهایت توسط سایت بازخورد منطقه راستی آزمایی شده و اگر مورد تایید شهروند قرار گیرد مختومه میشود و در صورت عدم تایید و رضایت شهروند، پیام مجدد به کارتابل ناحیه برگشت داده خواهد شد.
کاهش ۲ درصدی پیامهای شهروندان نسبت به سال گذشته
رزاقی در خصوص میزان پیامها و تماسهای شهروندان در ۶ ماهه اول سال هم گفت: در ۶ ماهه ابتدای سال ۷۱ هزار و ۴۳۳ پیام از شهروندان داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۷۳ هزار و ۲۳۰ پیام بود با کاهش ۲ درصدی روبرو بودیم.
مسئول سامانه ۱۳۷پلاس منطقه ۴، بیشترین پیامهای دریافتی را مربوط به حوزه خدمات شهری ذکر کرد و افزود: با توجه به گستردگی کار خدمات شهری معمولا حدود ۷۵ درصد پیامها مربوط به این حوزه بوده و حدود ۱۱ درصد پیامها نیز به حوزه فنی و عمرانی و کمتر از ۹.۵ درصد مربوط به حوزه شهرسازی میشود. همچنین ۴ درصد پیامهای دریافتی در منطقه ۴ شامل موضوعات حمل و نقل و ترافیک است و اجتماعی و فرهنگی کمتر از نیم درصد پیامها را به خود اختصاص میدهد.
۱۳ فروردین کمترین روز ثبت پیام
وی به بیشترین موضوعات پردرخواست شهروندان اشاره و اظهار کرد: لایروبی انهار با ۶۷۸۹ پیام، نظافت و رفت و روب با ۴۲۹۵ پیام، جمعآوری زباله و ضایعات با ۳۶۲۸ پیام و رفع خطر درخت خشک و آبیاری باغچه با ۲۳۸۶ پیام از بیشترین درخواستهای شهروندان در ۶ ماهه اول امسال بود.
به گفته مسئول سامانه ۱۳۷پلاس منطقه ۴، روز ۱۳ فروردین ماه با ثبت ۱۱۶ پیام و روز ۲۴ خرداد با ثبت ۶۶۹ پیام به ترتیب کمترین و بیشترین روز ثبت پیام از سوی شهروندان بود.
انتهای پیام/
نظر شما