پروانه ساختمانی پلاسکو در حال صدور است

شهر: پروانه پلاسکو در حال صدور و فرآیند حقوقی و مالی آن در حال تکمیل است. به لحاظ موضوعات فنی، شهرسازی و بررسی حقوق مکتسبه کار به اتمام رسیده و با دستور ستاد شهرداری تهران و تاییدیه گروه داوری و راهنمای طراحی، پروانه پلاسکو مطابق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری صادر خواهد شد.

علی محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ در گفتگو با شهر درباره آخرین وضعیت ساختمان جدید پلاسکو و صدور پروانه ساختمانی آن گفت: پروانه پلاسکو در حال صدور و فرایند حقوقی و مالی آن در حال تکمیل است. به لحاظ موضوعات فنی، شهرسازی و بررسی حقوق مکتسبه کار به اتمام رسیده و با دستور ستاد شهرداری تهران و تاییدیه گروه داوری و راهنمای طراحی می توانیم پروانه پلاسکو را مطابق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری صادر کنیم.

سعادتی درباره تامین نشدن پارکینگ در ساختمان جدید پلاسکو توضیح داد: شورای عالی شهرسازی و معماری با بدون پارکینگ ساخته شدن این بنا موافقت کرده و قرار شد که پارکینگ پروانه برای استفاده ساختمان پلاسکو توسط بنیاد مقاوم سازی شود.

به گفته شهردار منطقه ۱۲، حدود دو ماه است که پارکینگ پروانه برای انجام عملیات مقاوم سازی در اختیار بنیاد مستضعفان قرار داده شده و این نهاد در حال تهیه طرح های مقاوم سازی و شروع عملیات است.

پیش از این و در اوایل آبان ماه شهردار منطقه ۱۲ از بارگذاری نقشه های ساختمان در حال ساخت پلاسکو، در سیستم شهرسازی شهرداری تهران و بررسی عوارض این ساختمان در حساب و کتاب های فی مابین بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران خبر داده بود.

آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو حادثه‌ای بود که صبح روز پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ در چهارراه استانبول واقع در مرکز تهران رخ داد. در پی وقوع این آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو به‌طور کامل فرو ریخت. ساختمان پلاسکو در حالی پس از ۳٫۵ ساعت سوختن، فروریخت که تعداد زیادی مأمور آتش‌نشانی در حال مهار آتش‌سوزی، در بیرون و داخل ساختمان بودند و عده‌ای از آن‌ها زیر آوارِ ناشی از فروریختن ساختمان ماندند و در نهایت این آتش سوزی ۲۲ قربانی بر جای گذاشت. ساختمان پلاسکو ۱۲۰۰ واحد داشت  که بر اساس آمارها ۵۶۰ واحد از آن فعال بودند و ۱۵ هزار میلیارد ریال خسارت به این واحدها وارد شد.

خبرنگار: علی سی پی

۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 6251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =