«تهران از منظر هنر» به نقش های تاریک شهر نورافکن تابانده است

شهر: رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: در نمایشگاه «تهران از منظر هنرمندان» تلاش کردیم جان و ماهیت شهر و هویت فرهنگی تهران را بیش از گذشته تقویت کنیم. به نقش های تاریک شهر نورافکن تابانده و به مردم نشان دادیم که باز هم با حضور آنها می توان چهره شهر را تغییر داد.

غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره نمایشگاه تهران از منظر شهری که  از سوی مرکز ارتباطات از ۲۳ آبان تا ۴ آذر در  خانه هنرمندان تهران برگزار می شود، گفت: شهر زمانی زیباست و باعث سربلندی ساکنان می شود که شهروندان به آن تعلق داشته باشند، آن را دوست داشته باشند و با زیبایی هایش زندگی کنند. شهروندان باید یک زندگی با کیفیت و همراه با رضایت را در این شهر تجربه کنند.

محمدی بیان کرد: تصور کنید اگر مردم فکر کنند رنگ این شهر خاکستری است و نمی توانند در آن تنفس کنند و سازه های بزرگی شهر را در برگرفته است که قلمرو زندگی آنها را تهدید می کند مطمئنا به آن علاقه نخواهند داشت. اما شهری که شناسنامه و تاریخ دارد و در همه جای این شهر می توانند  نشانه هایی از زندگی خوب را از گذشته تا امروز ببینند؛   در باغ ها تفرج کنند و در خیابان های آن قدم بزنند، با مردم معاشرت کنند و از زندگی زیبا در آن بهره ببرند، شهر مورد علاقه خواهد بود.

او ادامه داد: این دو رویکرد است که شهر را انسان محور یا سازه محور می بیند. رویکرد انسان محور با جان شهر و رویکرد سازه محور و خودرو محور با کالبد شهر در ارتباط است.

محمدی گفت: در یکی دو سال گذشته در شهرداری تهران تلاش کرده ایم که جان شهر و ماهیت مسائل شهر را برای شهروندان تشریح کنیم تا تعلق بیشتری به محل زندگی خود پیدا کنند و رضایت بیشتری را تجربه کنند. مردم اگر شناخت خوبی از تهران داشته باشند می دانند چطور در این شهر زندگی کنند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به نمایشگاه تهران از منظر هنرمندان توضیح داد: این نمایشگاه که امروز برگزار شده است و به صورت مجازی در دسترس مخاطبان قرار گرفته و به صورت کتاب نیز منتشر خواهد شد، نشانگر زوایای مختلفی از روح و جان این شهر است. نگاهی که هنرمندان به عنوان یکی از کلیدی ترین اقشار این شهر که در آن زندگی کنند و می توانند حال خوب آن را به تصویر بکشند، ترسیم کرده اند.

او ادامه داد: در این نمایشگاه هم در موضوعاتی که مورد نظر شهروندان بوده است این کار انجام شده و هم در موضوعاتی که فکر می کردیم عموم مردم از آنها غافل هستند و آن را نمی بینند. این موضوعات را نیز برای شهروندان بازنمایی کردیم. از یک قرن در یک قاب که عکس های دیروز و امروز تهران را در کنار یکدیگر مونتاژ کرده و صحنه های جدید را خلق کرده است تا نمایشگاهی که به کوچه ها و محله های شهر و هویت تاریخی تهران توجه کرده و نمایشگاهی که مسائل اجتماعی شهر را از زاویه هنرمندان دیده است و به نقش های تاریک شهر نورافکن تابانده و به مردم نشان داده که باز هم با حضور آنها می توان چهره شهر را تغییر داد.

محمدی گفت: امیدوارم این مسیر جان و ماهیت شهر و هویت فرهنگی تهران را بیش از گذشته تقویت کند و با یاری هنرمندان بتوانیم شهروندان به عنوان مشارکت کننده اصلی و ذینفع اصلی در این مسیر دشوار همراه کنیم.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 6304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =