توسعه شهرها در گرو جهانی شدن و گفتگوی ملل

جلسه انجمن های دوستی با دبیر جایزه جهانی خشت طلایی تهران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی دبیرخانه پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران، در این جلسه که مدیران انجمن های دوستی ایران و بلژیک، چین، واتیکان، ایتالیا و پرتغال حضور داشتند بر حفظ و همکاری مشترک و ارتقا روابط دوستانه مابین شهرها تاکید شد.

در ابتدای جلسه زهیر صباغ پور، دبیر جایزه، ضمن معرفی ابعاد و محتوا، محور ها و معیارهای جایزه به استقبال معاونت بین الملل جهت گسترش همکاری های بین المللی با سایر شهرها اشاره کرد و گفت: امروزه با توجه به شیوع ویروس کوید-۱۹ و مشکلات ناشی از شرایط پاندمی در اداره شهرهای سراسر جهان، به همکاری و انتقال دانش مدیریت برای اداره هر چه بهتر شهر ها نیازمندیم.

معاون بین الملل شهرداری تهران تاکید کرد: توسعه شهر ها در گرو جهانی شدن و گفتگوی ملل است لذا در همین راستا پیرو برگزاری چهار دوره از جایزه جهانی خشت طلایی تهران مفتخریم در شرایط دشوار بوجود آمده، پنجمین دوره این رقابت بین المللی را برگزار کنیم تا همزمان با توسعه ظرفیت های موجود دیپلماسی شهری در فضای بین المللی، بستری برای انتقال این تجارب باشد. در این راستا همکاری با انجمن های دوستی کشورها می تواند کمک بسزایی برای رسیدن به این هدف مهم کند.

در ادامه این نشست، هر یک از مدیران انجمن های دوستی ضمن معرفی فعالیت ها و اقدامات انجام شده به بیان نظرات خود پرداختند.

امین حاتمیان، رییس انجمن ایران و پرتغال از همکاری این انجمن با حوزه معاونت بین الملل شهرداری تهران در راستای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این جایزه خبر داد و گفت: توسعه چنین فعالیتهایی در راستای ترویج دیپلماسی عمومی و دیپلماسی شهری لازم است.

حسین حسینی علیایی، مدیرعامل و بنیانگذار انجمن دوستی ایران و ایتالیا نیز با بیان اینکه انجمن های دوستی می توانند با همکاری شهرداری‌ها باعث گسترش عقد تفاهم نامه های خواهر خواندگی بین شهرهای ایران با سایر شهرهای جهان باشند، اعلام آمادگی کرد که در این خصوص همکاری لازم را ایجاد کند تا شهرها از حمایت‌ فنی، تجربی و گاها سرمایه گذاری های شهرداری‌های مورد قرارداد برخوردار شوند.

جعفری، رییس انجمن دوستی ایران و واتیکان نیز گفت: این انجمن به عنوان یکی از انجمن های فعال با استفاده از تمام ظرفیت و پتانسیل های داخلی وخارجی ، مشارکت و نقش موثری در بستر گفتگو و ظهور و شکوفایی تمدن اصیل اسلام و مسیحیت و حل چالشهای عظیم اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی ایفا خواهد کرد و به دنبال پیشرفت و توسعه شهرنشینی با همکاری صمیمانه و تعامل موثر برگزارکنندگان این نشست، به توفیق دست پیدا خواهد کرد.

حسین جعفری، عضو هیات مدیره و دبیر انجمن ایران و چین در این نشست گفت: رویداد بین‌المللی جایزه جهانی خشت طلایی تهران فرصتی برای افزایش کیفیت زندگی شهری و قدردانی از تلاش‌های مدیریت بر کلانشهرهای جهان است، انجمن دوستی ایران و چین با روابط مناسبی که با انجمن ها، سازمان های دولتی و نیمه دولتی در شهرهای کشور چین دارد خواسته های مسئولین و ابتکار خشت طلایی تهران را با همت و تلاش، تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری می کند.

سید علاءالدین وحید غروی، رییس انجمن ایران و بلژیک نیز ضمن استقبال از همکاری با مرکز ارتباطات و بین الملل شهرداری تهران اشاره کرد که نامه فراخوان جایزه برای سفیر بلژیک ارسال شده است و در ادامه پیگیری های لازم جهت انتشار فراخوان برای تمامی ارتباطات موجود در این انجمن انجام خواهد گرفت.

۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 6373

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =