به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شرکت شهروند، داود قربانیان مدیرعامل شرکت شهروند به عنوان مدعو پنل بررسی چالشها و فرصتهای فروشگاههای زنجیرهای که در نمایشگاه ایران ریتیلشو برگزار شد، از خدماترسانی فروشگاههای شهروند از غرب تا شرق تهران از طریق توسعه شعب جدید خبر داد و افزود: هایپرمال شهروند در پایانه شرق با ایجاد فضایی تفریحی، رفاهی و فروشگاهی سال آینده به بهرهبرداری و در غرب تهران نیز مجموعه وسیعی توسط شهروند راهاندازی میشود.
مدیرعامل فروشگاههای زنجیرهای شهروند با بیان اینکه در ابتدای فعالیت هدف اصلی از راهاندازی شهروند صرفا ارائه خدمات به شهروندان تهران بود افزود: بازار تهران اشباع شده و توسعه فروشگاههای زنجیرهای شهروند خارج از استان تهران در استان البرز آغاز و همچنان در سایر کلانشهرها ادامه دارد.
قربانیان در ادامه با برشمردن چالشهای پیش روی فروشگاههای زنجیرهای گفت: نگاه و سلیقه مشتری و بازار تغییر کرده و نسل جدید به جای خرید کالا به دنبال تجربه خوشایند خرید از فروشگاهها هستند. اگر خردهفروشیها در کنار عرضه کالا، ارزش افزودهای برای مشتری خلق نکنند، به طور حتم مجبور به ترک بازار خواهند بود.
عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری فروشگاههای زنجیرهای با بیان اینکه تعاریف فرانچایز و فروشگاه زنجیرهای متفاوت از هم است ادامه داد: هر زنجیره فروشی فرانچایز نیست و بالعکس. توسعه فروشگاههای فرانچایزی یا زنجیرهای نیازمند زیرساخت و مزیت رقابتی است و فقط فروش کالا را در برنمیگیرد. به عنوان مثال همکاری یک برند موفق پوشاک در مجموعه شهروند میتواند مزیت رقابتی و ارزش افزودهای باشد که به توسعه شهروند نیز کمک کند.
مدیرعامل شرکت شهروند با اشاره به سامانههای متعددی که در حوزه خردهفروشی توسط حاکمیت و باهدف شفافیت قوانین و مقررات راهاندازی شده، عنوان کرد: ریتیل با این تعدد سامانهها دچار سردرگمی شده است. اجرای آزمایشی این سامانهها پیش از ابلاغ میتوانست به کارایی بیشتر آنها کمک کند.
وی در پاسخ به سوالی درباره درج قیمت مصرف کننده روی کالا اظهار کرد: قیمت محصول در همه جای دنیا روی شلف است نه کالا، به عنوان مثال هزینه انتقال کالا به شهرهای مختلف، روی قیمت مصرف کننده اثر میگذارد، در صورتیکه همان کالا میتواند در آن شهرستان به قیمتی بسیار پایین تر به مصرف کننده عرضه شود.
داود قربانیان سیاست قیمتگذاری توسط دولت را برای عبور از دوره بحران و تعدیل قیمتها موفق دانست و ادامه داد: این سیاست در آینده قدرت رقابت را از بین میبرد. همچنین چالش دیگر این حوزه صادرات کالا با تاریخ تولید شمسی به کشورهایی است که برخلاف ما از تقویم میلادی استفاده میکنند، به همین دلیل درج شناسه کالا ضروری است و میتواند همه مولفههای مورد نیاز مشتری از قیمت تا تاریخ تولید و... را در اختیار وی قرار دهد.
نایب رییس اتحادیه کشوری فروشگاههای زنجیرهای با اشاره به اهمیت فروشگاههای کوچک گفت: اینها مراکزی هستند که در دوره بحران به ما کمک میکنند و نباید به عنوان رقیب فروشگاههای بزرگ تلقی شوند.
گفتنی است؛ پنل تخصصی بررسی چالشها و فرصتهای فروشگاههای زنجیرهای با حضور مدیران عامل فروشگاههای شهروند، گندم، هفت در محل سالن ۳۸B نمایشگاه بینالمللی برگزار شد.
انتهای پیام/
نظر شما