۲۰۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت ۱۳۹۸ آزاد می‌شود

شهر: براساس توافق‌ بین بانک رفاه و معاونت مالی شهرداری تهران به منظور آزادسازی منابع مالی حاصل از اوراق مشارکت ۱۳۹۸، بخشی از این اوراق تا پایان هفته جاری به حساب شهرداری تهران واریز خواهد شد.

علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در گفتگو با شهر، ضمن اعلام این خبر افزود: در چند روز گذشته، شهردار تهران رایزنی‌های بسیاری با رئیس بانک مرکزی برای آزادسازی منابع مالی حاصل از اوراق مشارکت ۱۳۹۸ در مهلت دو هفته‌ای تعیین شده از سمت دولت، داشت که سرانجام بانک رفاه و معاونت مالی شهرداری تهران به توافقی فی مابین با یکدیگر رسیدند.

او در ادامه افزود: باید معادل بخشی از املاک شهرداری تهران که در دفترخانه به وثیقه گذاشته شده، توسط بانک رفاه آزادسازی شود. همچنین به هر میزان که شهرداری وثیقه‌ها را تأمین کند، منابع مالی حاصل از اوراق مشارکت ۱۳۹۸، توسط بانک رفاه آزادسازی و به حساب شهرداری تهران واریز شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در پایان گفت: امید است که در هفته جاری بخش نخست منابع مالی حاصل از اوراق مشارکت برابر با حدود ۲۰۰ میلیارد تومان آزاد شود.

یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت ۱۳۹۸ برای توسعه مترو و اتوبوسرانی شهر تهران در آخرین روز از تیر امسال، با عاملیت بانک رفاه منتشر شد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 6403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =