۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 6413

از ابتدای فروردین تا پایان آبان ۱۳۹۹؛

مراجعه ۱۱۱۴۰۰۰ دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران

مراکز معاینه فنی خودروهای تهران در تعطیلات دو هفته‌ای فعال هستند
مراجعه ۱۱۱۴۰۰۰ دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران

شهر: آمار مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی شهر تهران از ابتدای امسال تا پایان آبان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود دو درصد افزایش یافته است.

حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در گفتگو با شهر، ضمن اشاره به مراجعه یک میلیون و ۱۱۴ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران از ابتدای امسال تا پایان آبان، گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته حدود دو درصد افزایش داشته است. در حال حاضر روزانه چهار هزارو پانصد دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می‌کنند که وضعیت مراجعات در شرایط عادی قرار دارد و تقریباً تمامی مراکز مراکز فاقد صف انتظار هستند.

او با بیان اینکه ۷۹۷ هزار از یک میلیون و ۱۱۴ هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعات نخست بوده است، افزود: ۱۷ درصد از مرجعات نخست در آزمون آلایندگی گازهای خروجی از اگزوز، ۱۱ درصد در آزمون همراستایی چرخ‌ها، ۵ درصد در آزمون کمک فنر، ۱۴ درصد در آزمون تست ترمز و ۱۶ درصد به علت عیوب ظاهری مردود شده‌اند.

به گفته مقدم؛ در مجموع ۳۷ درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه نخست نشده‌اند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اعلام اینکه در هشت ماه گذشته ۷۵۴ هزار گواهی معاینه فنی صادر شده، گفت: ۲۰۹ هزار گواهی صادر شده مربوط به معاینه فنی برتر است. در مجموع حدود ۲۶ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر هستند.

او درباره نحوه فعالیت مراکز معاینه فنی در تعطیلات دو هفته‌ای کرونایی، توضیح داد: معاینه فنی به عنوان خدمات زیرساختی در موضوع کنترل خودروها محسوب شده و در مجموعه مشاغل گروه یک قرار می‌گیرد. بنابراین ما نیز تابع تصمیمات دولت محترم و ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده و در این ایام ادامه فعالیت خواهیم داد. تلاش می‌شود بدون خدشه دار شدن و توقف خدمت رسانی به مردم، نیروی کار فعال در مراکز معاینه فنی را بر اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی به یک سوم تقلیل داده شود تا به سهم خود به قطع زنجیره انتقال کرونا کمک کرده باشیم.

مقدم در ادامه با اشاره به آغاز آزمون شدت صوت در مراکز معاینه فنی، گفت: آبان امسال از ۱۰ هزار و ۳۶۸ دستگاه خودرو آزمون شده، ۹۶ دستگاه خودرو به دلیل صدای صوت بالاتر از حد مجاز، مردود شدند. فرایند این آزمون به نحوی است که اگر در زمان کنترل بخش‌های ظاهری خودرو، آزمون‌گران صدایی غیر متعارف و یا بیش از حد را از موتور وسیله نقلیه و یا سیستم‌های هشدار دهنده (بوق) شناسایی کنند، وسیله نقلیه را به قسمت آزمون سنجش شدت صوت که دارای شرایط محیطی لازم است هدایت و نسبت به انجام این آزمون در دور موتور مشخص و ثبت نتایج حاصل از آن در سامانه سیمفا اقدام می‌کنند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در پایان تأکید کرد: شهروندان جهت اطلاع از آخرین وضعیت کاری مراکز پیش از مراجعه به سایت رسمی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران مراجعه کنند. همچنین در مدت زمان اداری می‌توانند در صورت هرگونه سوال با سامانه پاسخگو ۹۶۰۰۶۰۰۰ تماس حاصل کنند.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 6413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =