به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ "محسن امیدیان" در سومین جلسه فصلی ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه با بیان اینکه هر موضوعی که در ستادهای مدیریت بحران پیگیری می شود به خاطر پیش بینی و پیشگیری از اتفاقات آینده است، گفت: وقتی حادثه ای رخ می دهد آسیبها و اثرات منفی زیادی در حوزههای مختلف به زیرساخت ها، امکانات و تجهیزات وارد می کند. اما مهمتر از همه اینها شهروندانی هستند که صدمه می بینند.
وی با بیان اینکه خدمات بعد از اتفاقات است که می تواند مایه دلخوشی حادثه دیدگان شود، ادامه داد: باید متمایز باشیم و نیازهای شهروندان را در نظر داشته باشیم.
امیدیان در ادامه بیان کرد: اگر قبل از وقوع حادثه تدبیری کنیم و آمادگی لازم را داشته باشیم، می توانیم تا حد زیادی حادثه را مدیریت کرده و خدمات خوبی ارائه کنیم. بنابراین باید سناریوهای مختلفی دیده شود و براساس آنها برنامه ریزی کرده و طرح هایی را آماده کنیم.
وی با بیان اینکه اکنون در شرایط پایدار هستیم و باید به روزهای سخت فکر کرده و برنامه ریزی کنیم، توضیح داد: همه چیزی که در شرایط اضطرار تاثیرگذار خواهد بود همین ساختار مردم محور است که در محلات شکل میگیرد و باید این ساختار از بعد کمی و کیفی تقویت شود.
لازم به ذکر است، در این جلسه اعضای ستاد عمومی و تخصصی مدیریت بحران منطقه، مدیر کل بحران استانهای زنجان، قزوین و آذربایجان شرقی به همراه هیئت همراه حاضر بودند و نقطه نظرات خود را در مورد همکاری های فی ما بین عنوان کردند.
انتهای پیام/
نظر شما