به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران رضا ناصریسرای، مدیرکل برنامهریزی و سرمایه انسانی این معاونت اظهار کرد: در راستای جلب حداکثری مشارکت شهروندان در موضوعات خدمات شهری و محیط زیست، کمپین «برف» با هدف افزایش آگاهی عمومی و ترویج فرهنگ مسئولیتپذیری شهروندان در ایام بارش برف، روی بیلبوردهای شهری تهران اکران شد. این اکران فرهنگی با پیامهایی مانند برفروبی مقابل درب منازل، نصب زنجیر چرخ، توجه به پرندگان، تکاندن شاخه درختان برای جلوگیری از شکستن آنها، کمک به سالمندان و استفاده از حملونقل عمومی، شهروندان را به مشارکت در موضوعات خدمات شهری دعوت میکند.
مدیرکل برنامهریزی و سرمایه انسانی معاونت خدمات شهری با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در میان شهروندان عنوان کرد: مدیریت شهری در شرایط خاص مانند بارش سنگین برف نیازمند همراهی شهروندان است. کمپینهای آموزشی و اطلاعرسانی، در کنار آمادهسازی ماشین آلات و تجهیزات، نقش مؤثری در کاهش حوادث و تسهیل اجرای عملیات برفروبی دارند.
وی با تأکید بر اهمیت رعایت نکات ایمنی در روزهای برفی افزود: شهروندان میتوانند با برفروبی جلوی منازل، عدم تردد غیرضروری و استفاده از وسایل نقلیه عمومی، به کاهش ترافیک و تسریع عملیات خدمات شهری کمک کنند. همچنین حمایت از سالمندان و کودکان در این شرایط، از بروز حوادث پیشگیری میکند.
مدیرکل برنامهریزی و سرمایه انسانی با اشاره به اقدامات محیط زیستی شهرداری تهران گفت: بر اساس برنامهریزیهای انجام شده، در تلاشیم در عملیات برفروبی شهر تهران از مواد سازگار با محیط زیست استفاده شود تا کمترین آسیب به زیرساختهای شهری و فضای سبز وارد گردد.
وی در پایان ضمن قدردانی از شهروندان برای مشارکت در اجرای این برنامهها تصریح کرد: تدوین و اجرای این برنامهها در چارچوب مأموریتهای این اداره کل، به منظور ارتقای تعاملات اجتماعی و تقویت حس همدلی میان شهروندان و مدیریت شهری انجام و رعایت توصیههای ایمنی در فصل زمستان، نقش مستقیمی در بهبود کیفیت زندگی و افزایش ایمنی در روزهای برفی شهر دارد.
انتهای پیام/
نظر شما