۷ زمین ورزش جدید در منطقه ۱۶ به بهره برداری می رسد

شهر: هفت زمین ورزشی مستهلک منطقه ۱۶ پس از بازسازی و نصب چمن مصنوعی افتتاح و به روی شهروندان بازگشایی شد. به گفته حجت نظری، عضو شورای شهر تهران، هفت زمین ورزشی دیگر هم ظرف مدت کوتاهی به این منطقه افزوده خواهد شد.

حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران و رییس کمیته ورزش این کمیسیون در گفتگو با شهر، گفت: امروز هفت زمین محله ای ورزشی در منطقه ۱۶ پس از ترمیم و بازسازی ، بازگشایی و افتتاح شده که از بعضی از این زمین ها پیشتر نیز استفاده می شد اما چون چمن های آن به شدت مستهلک و فرسوده بود قابلیت مناسبی برای بهره برداری نداشت.

او با بیان اینکه ظرف مدت کوتاهی هفت تا هشت زمین ورزشی دیگر به ظرفیت های منطقه ۱۶ اضافه خواهد شد،افزود: بعضی دیگر از این زمین ها اساسا چمن نبود و فضای آن از آسفالت پوشیده شده بود که همه آنها پس از ترمیم به زمین چمن ورزشی تبدیل شده تا سرانه ورزشی منطقه ۱۶ برای شهروندان اضافه شود.

رییس کمیته ورزش کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: در دوره پنجم مدیریت شهری تلاش شد تا دو حوزه در فضای شهری تقویت شود؛ در حوزه اول تقویت ورزش های محله ای و فضاهای کوچکی که شهروندان بتوانند در محلات از آن استفاده کنند در دستور کار قرار گرفت. در دیگر حوزه احیای زمین ها و فضاهای بلااستفاده با نظارت متمرکز سازمان ورزش شهرداری و همکاری و تعامل مناطق ۲۲ گانه مدنظر قرار گرفت.

نظری با بیان اینکه این اقدامات در مقطعی به دلیل مشکلات و محدودیت های مالی و شیوع کرونا با کندی صورت گرفت، عنوان کرد: با وجود همه این مشکلات، اقدامات با شیب ملایمی در حال انجام است و امید آن می رود که در سال ۱۳۹۹ فضاهایی که برای استفاده شهروندان در حال آماده سازی است به سرانجام برسد. علاوه بر این تلاش می شود که فضاهای ورزشی جدید اراده شده به نقطه بهره برداری نزدیک شود.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال با اشاره به استفاده از ظرفیت های پیشکسوتان ورزشی در این زمینه ها، یادآور شد: استفاده از این ظرفیت ها می تواند انگیزه شهروندان برای فعالیت های ورزشی را افزایش دهد. همچنین پیشکسوتان به عنوان سرمایه های ملی می توانند با استعداد یابی این سرمایه ها را به ارزش افزوده تبدیل کنند.

خبرنگار: علی محسنی سی پی

۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
کد خبر: 647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =