هوش مصنوعی به افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند

همایش "کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت کسب و کار" با حضور سید محمد نقیب مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، شهریار رزم جو و سجاد حسینی از اساتید برجسته حوزه هوش مصنوعی، برخی از معاونین و مدیران ارشد شهری به اتفاق دانشجویان و برخی شهروندان به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک، برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، سید محمد نقیب در همایش "کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت کسب و کار" پیرامون حکمرانی هوش مصنوعی در مدیریت کسب و کار گفت: الان دیگر هوش مصنوعی یک مفهوم انتزاعی نیست و باید آن را بپذیریم و به مردم بفهمانیم. باید بپذیریم که در شیوه کسب و کار تغییراتی ایجاد شده و اگر کسی هوش مصنوعی بلد نباشد از علم روز عقب افتاده است.

وی افزود: ما در کسب و کار خود به افزایش بهره وری و کاهش هزینه نیاز داریم. هیچ دارنده کسب و کاری نمی تواند منکر این دو مورد شود و این هوش مصنوعی است که کمک می کند به افزایش بهره وری و کاهش هزینه برسیم.

نقیب با تاکید بر اینکه مدیران، مسئولین و مردم باید هوش مصنوعی را بپذیرند گفت: هوش مصنوعی مانند هر پدیده تازه ای دارای معایب و محاسنی است که باید ضمن شناخت معایب آن، با استفاده از محاسنی که دارد به پیشبرد اهداف و رونق کسب و کار خود کمک کنیم.

وی برخی از معایب و آفت های هوش مصنوعی را برشمرد و گفت: از دست دادن شغل، واگذاری کارها به ربات و هزینه اولیه بالا برخی از معایب هوش مصنوعی است. همچنین هوش مصنوعی مسائل اخلاقی و حریم خصوصی را تحت الشعاع قرار می دهد و جمع آوری و تحلیل داده حریم خصوصی را با مشکل روبرو می کند. همچنین وابستگی به فناوری ایجاد می کند و اگر فناوری مشکلی پیدا کند کسب و کار ما جمع می شود. هوش مصنوعی چالش امنیتی نیز دارد که شاید کسب و کار ما هدف حمله سایبری قرار بگیرد.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: باید هوش مصنوعی را با همه نقاط ضعف و قوت بپذیریم. واقعیت ماجرا این است که هوش مصنوعی افزایش کارایی و بهره وری دارد. هزینه ها و تعداد کارکنان کاهش پیدا می کند و اگر بپذیریم هوش مصنوعی وارد شود اتفاق خوبی در سیستم مدیریتی ما رخ می دهد. اگر این اتفاق رخ دهد مدیران تمرکزشان روی کارهای استراتژیک معطوف می شود. در حوزه شهری با هوش مصنوعی دیگر به مسائل ساده ریز نمی شویم و می توانیم مشکلات استراتژیک شهر را برطرف کنیم.

وی اذعان داشت: هوش مصنوعی به ما یاد می دهد که مشتری وفادار برای خودمان داشته باشیم و با مشتری وفادار است که کسب و کار ما رونق می گیرد. فرایندهای بازاریابی منجر به افزایش رضایت مشتری می شود و وفاداری را در پی دارد.

در پایان این همایش از برخی از کارآفرینان برتر منطقه یک با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد و به شرکت کننده ها در این همایش گواهینامه آموزشی معتبر بین المللی ارائه شد.

انتهای پیام/

۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 65453

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =