۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 6559

کاهش ۱۵ درصدی ساخت و ساز در بهار ۱۳۹۹

شهرداری تهران سه ماهه نخست امسال ۱۶۸۰ پروانه صادر کرده که نسبت به زمستان ۳۰درصد کاهش یافته است
کاهش ۱۵ درصدی ساخت و ساز در بهار ۱۳۹۹

شهر: در بهار سال ١٣٩٩، تعداد ۱۲ هزار و ۸۱۸ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران، پیش‌بینی شده است که این میزان نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ١٥.٣ درصد کاهش داشته است.‏

به گزارش شهر، مرکز آمار ایران، در تازه‌ترین گزارش خود از بررسی نتایج طرح «گردآوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور» میزان صدور پروانه‌های ساختمانی در بهار ۱۳۹۹ را منتشر کرده است. آنطور که در این گزارش آمده است در بهار سال ١٣٩٩، تعداد ۱۲ هزار و ۸۱۸ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران، پیش‌بینی شده است که این میزان نسبت به فصل گذشته حدود ٢٦.٩ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ١٥.٣ درصد کاهش داشته است.‏ همچنین متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان ٧.٦ واحد بوده است.

بر اساس این آمار، شهرداری تهران در بهار امسال تعداد یک هزار و ۶۸۰  پروانه احداث ساختمان صادر کرده است  که نسبت به فصل گذشته حدود ۳۰  درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۲۳.۸ درصد کاهش نشان می‌دهد. مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان صادر شده از سوی شهرداری تهران در بهار ۱۳۹۹ بیش از ۲۲۸۱ هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل گذشته حدود ۲۶.۶ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۱۸ درصد کاهش داشته است. همچنین متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره مورد بررسی حدود ۱۳۵۸ مترمربع بوده است.

آمار و ارقام نشان می‌دهد شرایط ساخت و ساز در تهران در بهار ۱۳۹۹ نسبت به بهار ۱۳۹۸ شرایط بهتری پیدا کرده است چرا که پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان در بهار ٩٨ در تهران نسبت به فصل قبل از آن حدود ۲۰ درصد کاهش یافته بود. به طوری که تعداد ۱۵ هزار و ۱۲۷ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران، پیش‌بینی شده بود که نسبت به فصل گذشته حدود ۲۰.۲درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٢٣.١ درصد کاهش داشته است.‏ متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان ٦.٩ واحد بوده است و تعداد ۲ هزار و ۲۰۴ پروانه احداث ساختمان توسط شهرداری تهران در فصل بهار ١٣٩٨، صادر شد که نسبت به فصل گذشته، حدود ١٧.٥ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٢٧.٩ درصد کاهش داشت.

کاهش در کل کشور

مرکز آمار ایران در گزارش خود به میزان ساخت و ساز در سایر نقاط شهری کشور هم اشاره کرده است. بر اساس این گزارش در بهار سال ۱۳۹۹ ، تعداد ۱۰۲ هزار و ۱۶۰ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته حدود ۱۵ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۶.۸ درصد افزایش داشته است. همچنین متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه احداث ساختمان ۲.۷ واحد بوده است. در همین بازه زمانی تعداد ۳۸ هزار و ۳۶۰ پروانه احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور صادرشده  که نسبت به فصل گذشته حدود ۱۱.۶ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است.

مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان در بهار ۱۳۹۹ حدود ۱۹۳۷۷ هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل گذشته ۱۵ در صد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۱۰.۵ در صد افزایش دا شته است. متوسط مساحت زیربنا در این پروانه ها ۵۰۵ مترمربع بوده است.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 6559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =