۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 6589

شهردار منطقه ۱۹ مطرح کرد:

تملک یا ساماندهی، راه حلهای مشکلات خلازیل

برای تملک سرقفلی بازار خلازیل ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است
تملک یا ساماندهی، راه حلهای مشکلات خلازیل

شهر: تملک سرقفلی های املاک وقفی بازار خلازیل به اعتباری ۱۰ هزار میلیارد تومانی نیاز دارد که در صورت فراهم نشدن این امکان، با تغییر پهنه محدوده بازار خلازیل می توان کسبه این بازار را ساماندهی کرد.

علی توکلی، شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به تعطیل شدن جمعه بازار خلازیل به خبرنگار شهر گفت: حدود ۱۰ سالی بود که لکه بازار خلازیل در منطقه به وجود آمده بود و مردم زیادی گلایه داشتند مبنی بر اینکه تردد از پنجشنبه ها در آن محدوده دشوار می‌شود و اجناس بی هویت در شرایط رعایت نکردن مسائل بهداشتی در آنجا به فروش می رسد. بر همین اساس با هماهنگی نیروی انتظامی و پلیس راهور، چند هفته ای است که مانع برگزاری این بازار می شویم.

او با بیان اینکه با نیروی انتظامی مذاکراتی انجام شده که اگر امکانش فراهم باشد با انعقاد قراردادی بتوانیم این تعطیلی را دائمی کنیم، افزود: برنامه‌ این است که در خلازیل نیز مانند بازار احسانی مشکلات به تدریج بازار حل شود؛ در بازار احسانی نیز در هفت ماه اول با نیروی انتظامی قرارداد بستیم و بعد از تثبیت شرایط، خود شهرداری منطقه این بازار را نگه داشت و حدود هزار دستفروش این بازار ساماندهی شدند.

توکلی درباره وضعیت فروشنده‌ها و کسبه بازار خلازیل گفت: وضعیت درباره بازار خلازیل و فروشنده های آن کمی دشوارتر از بازار احسانی است، چرا که همه کسبه خلازیل جنوبی از اوقاف مروی اجاره نامه دارند و سالهاست که اجاره پرداخت می‌کنند و این اجاره نامه ها خرید و فروش شده و ایجاد حق کرده است.

شهردار منطقه ۱۹ با بیان اینکه با این وضعیت دو راه پیش رو داریم، توضیح داد: نخستین راه حل تملک املاک است؛ در برآوردهای روزهای ابتدایی مدیریت شهری فعلی، هزینه این تملک حدود پنج هزار میلیارد تومان بود و در شرایط فعلی و در آخرین برآورد به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که البته در توان شهرداری نیست. به همین دلیل با ریاست جمهوری وارد مذاکره شدیم تا این مساله در بودجه سال آینده مجلس دیده شود تا از کانال شرکت زیرساخت ها در وزارت راه و شهرسازی بتوانیم این تملک را انجام دهیم. همچنین نقطه ای در منطقه ۲۰ شناسایی شده که تملک شود و کسبه به آن مکان منتقل شوند.

توکلی با بیان اینکه راه دوم در صورت تملک نکردن، بحث ساماندهی است، ادامه داد: مشکلی که در این بحث وجود دارد این است که خلازیل جنوبی در پهنه‌ی جی(G) و وسط پارک ۱۸۰ هکتاری که تعریف شده قرار دارد. برای حل این مشکل نیز به کمیسیون ماده پنج درخواستی برای تغییر پهنه ارسال خواهیم کرد.

شهردار منطقه ۱۹ در پایان یادآور شد: با گاراژ هایی که آلایندگی هوا را به موجب آتش زدن لاستیک ها و روکش سیم های مفتولی موجب می‌شدند نیز برخورد کردیم و سال گذشته حدود ۴۰ گاراژ و امسال و تا کنون حدود ۲۰ مورد که در شب ها آتش سوزی به راه می‌انداختند، از طریق بند ۲۰ و همچنین همکاری اوقاف تعطیل شدند.

خبرنگار: علی سی پی

۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 6589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =