آبگرفتگی اساسی در شهر گزارش نشده است

شهر: مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرد: همه کانال ها و نقاط به صورت مستمر پایش می شوند و هیچگونه آبگرفتگی اساسی که شهر را تحت تأثیر قرار بدهد وجود نداشته است و خوشبختانه هر چه جلوتر می رویم و بارش ها استمرار پیدا می کند تسلط و آمادگی نیروها و از سوی دیگر امکانات بیشتر می شود.

اصغر عطایی، مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر در توضیح وضع تهران پس از بارندگی های اخیر گفت: در بارش هایی که از ۸ آذر ماه یعنی در واقع از روز گذشته آغاز شده و به صورت مستمر ادامه داشته است، همه نیروها و معاونان ستاد و مناطق و همچنین سازمان ها و ادارات کل مرتبط حضور دارند.

او ادامه داد: همه کانال ها و نقاط به صورت مستمر پایش می شوند و هیچگونه آبگرفتگی اساسی که شهر را تحت تأثیر قرار بدهد وجود نداشته است و خوشبختانه هر چه جلوتر می رویم و بارش ها استمرار پیدا می کند تسلط و آمادگی نیروها و از سوی دیگر امکانات بیشتر می شود.

به گفته عطایی، اگر آبگرفتگی جزئی هم ایجاد شود به موقع برطرف می شود و شرایط بسیاری خوبی وجود دارد. از شب گذشته تا کنون در همه گزارش ها مخصوصا در شریان ها و کانال های اصلی و مسیل ها هیچگونه خطری مشاهده نشده است.

او گفت: کماکان همه نیروها تا زمان پایان کار در آمادگی کامل به سر می برند.

عطایی گفت: در بلندی ها و کوه ها بارش برف وجود داشته است اما در سطح شهر بارش تنها باران بوده است.

اصغر عطایی پیش از این درباره نحوه پایش و فعالیت شهرداری در زمان بارش ها توضیح داده بود: شهرداری تهران از ابتدای سال ۱۳۹۹ تمهیدات گسترده ای در همه موارد در موضوع بارش باران و برف در نظر گرفته است و برنامه ریزی کامل و یکپارچه در سطح شهر تهران و مناطق ۲۲ گانه با هماهنگی صورت داده است. نزدیک ۵۳۰ کیلومتر کانال ها و مسیل ها در چند مرحله پاکسازی و لایروبی شده اند. این کانال ها به صورت مستمر هم کنترل می شوند و پیمانکاران در چند مرحله در این بخش ها نظارت و پاکسازی می کنند.

عطایی گفت: انهار مویرگی شهر تهران نیز به صورت کامل نظارت می شود و هر ۲۴ ساعت یک بار پاکسازی می شوند. پیمانکاران خدمات شهری موظف هستند که نهرهای سطح شهر را پاکسازی کنند.

او ادامه داد: امسال تمهیدات دیگری نیز در موضوع بارش باران وجود داشت. ۲۴۴ دستگاه پمپ آبکش در اختیار نواحی ۱۲۲ گانه قرار گرفت که هر ناحیه دو دستگاه پمپ آبکش دراختیار دارد و آموزش های لازم را دیده است و در صورتی که در منطقه ای تجمع آب وجود داشته باشد می توانند استفاده کنند.

نزدیک به ۳۰ هزار نفر کارگری که در بخش خدمات شهری و فضای سبز در سطح شهر تهران در روزهای عادی اقدامات مربوط به بوستان ها و رفت و روب را انجام می دهند کاملا بر بارش ها نظارت می کنند.

عطایی گفت: علاوه بر این افراد، عوامل دیگری نیز مانند کارگرهای مسیل های نواحی و ...  به صورت ویژه در زمان بارش کار می کنند. همه گشت ها و کنترل ها چه در ستاد و چه در بخش های دیگر کاملا آماده هستند. در خود ستاد نیز در معاونت خدمات شهری شهرداری، شهر را پهنه بندی شده است مسئولیت هایی تعیین شده و به صورت مستمر کنترل می شود.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران توضیح داد: به وسیله دوربین های کنترل ترافیک نیز شهر و آبگرفتگی ها کنترل می شوند.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 6623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =